فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا:
فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با بیان اینکه حجاب و عفاف از مظاهر ایمان و تقوا است، ابراز کرد: مطلوب است برای تقویت و تحکیم حجاب، ایمان و باورهای دینی، افراد جامعه توجیه شوند.
کد خبر: ۸۵۳۲۴۰۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آرزو محمدی، فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا در جلسه کمیته بانوان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به سخن مقام معظم رهبری درخصوص حجاب اشاره کرد و افزود: چادر بهترین نوع حجاب و  نشانه ملی است، هیچ نوع منافاتی با هیچ نوع تحرکی در زن ندارد و  اگر واقعا بنای تحرک زن کار سیاسی، اجتماعی و تفکر است، چادر می‌تواند لباس رسمی زن باشد؛ چراکه بهترین نوع حجاب است.

وی با بیان اینکه در قرآن بیش از 10 آیه در مورد حجاب و حرمت به  نامحرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 59 سوره احزاب می‌فرماید "ای پیامبر به زنان و دخترانت بگو خود را بپوشانند تا شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند".

محمدی با بیان اینکه حجاب چشم، رفتار، گفتار و  عفت انواع حجاب می‌باشند، اضافه کرد: حجاب و پوشش ظاهری در تقویت روحیه باطنی و عفت اثرگذار است.

وی عنوان کرد: با توجه به فضا و شرایط کنونی جامعه، دشمنان قسم خورده نظام با انواع هجمه‌های فرهنگی عفت زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و ماهواره‌ها، فضای مجازی و تبلیغات نمونه‌ای از فعالیت‌های دشمنان در این راستا می‌باشد.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با اشاره به سخن پیامبر(ص) مبنی بر اینکه حیاء و حجاب 10 جز دارد که 9 جز آن برای زنان و یک جز آن برای مردان است، یادآور شد: امروزه محتوا و محوریت 80 درصد فیلم‌های ماهواره‌ای زنان هستند که نشان از تلاش دشمنان در زدودن حیاء و عفت زن است.

وی برهم خوردن تعادل روانی نظام جامعه، فروپاشی کانون خانواده و ناکارآمدی آن، استفاده ابزاری از زنان، شکسته شدن کرامت و شخصیت واقعی زن، کاهش مشارکت زنان در اجتماع، متوقف شدن روند رشد و توسعه  کشور، از بین رفتن زنجیره نخبه‌پروری و فرار مغزها، بی‌اعتمادی آحاد جامعه بالاخص اعضای خانواده، کاهش معنویت و پاکدامنی در جامعه، دوری از خدا، بالارفتن آمار طلاق، خودکشی و اعتیاد را از آثار و تبعات بی‌حجابی برشمرد.

محمدی تبیین فلسفه حجاب برای جامعه، آگاهی افراد از مضرات بدحجابی، مراقبت در معاشرت‌ها و همنشینی، ایجاد مشاغل خانگی برای زنان جویای کار، کمک‌های اقتصادی در رفع مشکل بدحجابی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ نماز را از راهکارهای تقویت حجاب دانست و متذکر شد: کلیه برنامه‌های فرهنگی باید با اجرای  سیاستگذاری‌های کلان کشور همسو باشد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف از مظاهر ایمان و تقوا است، ابراز کرد: مطلوب است برای تقویت و تحکیم حجاب، ایمان و باورهای دینی، افراد جامعه توجیه شوند.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا اضافه کرد: توجه به عفاف و حجاب یکی از مسئولیت‌های تربیتی خانواده‌هاست و می‌تواند نقش موثری را در  فرهنگ‌سازی در این خصوص ایفا کند.

وی ازدواج و تشکیل خانواده را در کاهش فساد موثر خواند و بیان کرد: باید فضای علمی – اجتماعی جامعه به گونه‌ای ساخته شود تا افراد به طور طبیعی به رعایت حجاب ترغیب شوند و از اقداماتی که بدبینی نسبت به اسلام و احکام  را در پی خواهد داشت پرهیز شود.

محمدی با تاکید بر اینکه نباید نقش و مسئولیت مردان در توسعه و ترویج عفاف وحجاب فراموش شود، افزود: حجاب پدیده‌ای فرهنگی و نیازمند برنامه‌های مناسب فرهنگی، آموزشی و مجریان آگاه است.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا در پایان به نقش موثر آموزش و پرورش،خانواده و رسانه‌ها در ترویج حجاب و آگاه‌سازی‌ها اشاره و تاکید کرد: سپاه پاسداران و پایگاه‌های بسیج صومعه‌سرا با توجه به هجمه‌های دشمن برنامه‌هایی را در این خصوص در سطح شهرستان برگزار می‌کند و موضوع عفاف و حجاب همواره یکی از اولیت‌های اول سلسله نشست‌های پایگاه‌های بسیج است.

علی‌پرست، مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا نیز در این جلسه، با بیان اینکه حجاب یک ارزش می‌باشد،  اظهار کرد: حفظ حجاب و عفت از خواسته‌های شهدا است.

وی افزود: شهدا برای حفظ عفاف و حجاب جان خود را فدا کردند و این وظیفه همگان است که در حفظ این خواسته و هدف کوشا و ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

علی‌پرست با اشاره به برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام در تاریخ 19تیرماه 94 در بوستان ابریشم صومعه‌سرا،  تصریح کرد: بنا است امور بانوان صومعه‌سرا در برگزاری این مراسم مشارکت و همکاری داشته باشند و این مراسم به طور شایسته و درخور شهدا برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهدا افتخار و مایه خیر و برکت شهرستان هستند، گفت: در تلاش می‌باشیم تا مراسم احیای سومین شب  قدر  را ویژه خواهران در جوار شهدای گمنام برگزار نماییم.

مسئول امور بانوان فرمانداری صومعه‌سرا از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با محوریت پوشش اسلامی در 21 تیرماه جاری در بوستان ابریشم این شهرستان خبر داد.

ارسال نظرات