امام جمعه دامغان گفت: در هر موضوعی اختلاف سلایق و نظرات وجود دارد امام آنچه مشهود است وحدت ملی در کشور ما و این واقعیت است که در کلیات مذاکرات هسته‌ای هیچ اختلاف نظری بین رهبری، مسئولان و مردم وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۳۲۴۱۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در جمع نمازگزاران دومین جمعه از ماه ضیافت الهی در مصلی نماز جمعه دامغان تعبیر و تعریف حکیمانه رهبر معظم انقلاب از توافق خوب هسته‌ای به معنای توافقی عادلانه، منصفانه و عزتمندانه را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام در باب مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 و البته آمریکایی‌ها، فرمایشات صریح رهبری را نشانه عدم وجود هرگونه اختلاف نظر بین مسؤولان نظام، رهبری و مردم درباره کلیات مسئله هسته‌ای عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه وحدت ملی در مورد مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و اختلاف نظرها یا تضاد در سلایق نباید بدان لطمه بزند، خاطر‌نشان کرد: اختلاف نظر و انتقاد امری طبیعی است، اما همه ما در یک جبهه حامی تیم مذاکره کننده کشورمان در نبرد دیپلماسی هسته‌ای هستیم.

سلامت قوه قضائیه سبب بهروزی جامعه اسلامی می‌شود

امام جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن یاران صدیق امام و انقلاب، اظهار داشت: قوه قضائیه از ارکان مهم نظام اسلامی است که رشد و تعالی و سلامت آن بهروزی جامعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: بی‌تردید همان‌گونه که امام خمینی(ره) در زمان حیات پربرکتشان گفتند، اگر قانون قصاص، دیات و حدود اسلامی یک‌سال به طور کامل و بی‌نقص عمل شود، تخم بی‌عفتی، ظلم و زیاده خواهی و تعدی از فضای اجتماعی کشور ما برچیده خواهد شد و جامعه اسلامی با اجرای کامل احکام اسلامی شرایط مطلوب‌تری پیدا می‌کند.

همه باید برای ریشه کنی اعتیاد دست به دست هم دهیم

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با این بیماری خانمان سوز اجتماعی را بر همه لازم دانست و تصریح کرد: همه نهاد‌ها و مراکز تصمیم گیری و مردم باید دست به دست هم داده و این بلای اجتماعی را ریشه کن کنند.

وی با تسلیت فرارسیدن دهم رمضان سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام، ام المؤمنین حضرت خدیجه(س)، همسر گرانقدر نبی مکرم اسلام(ص) را اسوه استقامت و پایداری در راه حفظ اسلام دانست و گفت: سه سال همراهی و مقاومت آن حضرت در کنار پیامبر و مسلمانان در شعب ابیطالب و صرف تمامی ثروت و دارایی‌اش برای نجات مسلمانان، گوشه‌ای از خدمات بزرگ این بانوی گرانقدر در طول حیات پربرکت ایشان است.

شایان ذکر است، تأکید امام جمعه دامغان بر استفاده از فرصت بی‌نظیر ماه مبارک رمضان جهت تحصیل تقوا، با اجتناب از گناهان، ختم قرآن، احیا شب‌های قدر و توجه به معارف اسلامی و توجه دادن مسئولان به اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تنها راه نجات کشور از نگاه به خارج و وابستگی، از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.   
ارسال نظرات
پر بیننده ها