خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه شخصیت‌های تأثیرگذار نباید با حربه‌های تبلیغاتی دشمن مانند شهید بهشتی در هاله‌ای از مظلومیت قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۳۲۴۴۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در سخنانی اظهار داشت: دشمن فکر می‌کرد که با شهادت شخصیت‌های تأثیرگذاری مانند بهشتی می‌تواند انقلاب اسلامی را شکست دهد درصورتی‌که خون مطهر این شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را برای همیشه تاریخ بیمه کرد.

وی گفت: شهید بهشتی نه‌تنها در میدان علم و قلم تبحر داشت بلکه در میدان مبارزه با نفاق مردانه جنگید و در این راه مظلومانه به شهادت رسید.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: آن چیزی که بنا به فرموده امام راحل از شهادت شهید بهشتی جان‌گدازتر است مظلومیت ایشان بود که به‌راحتی توسط برخی متدینان و دوست‌داران انقلاب اسلامی به ‌اشتباه رقم خورد.

خرسند با تأکید بر اینکه نباید مظلومیت شهید بهشتی در شخصیت‌های تأثیرگذار کشورمان تکرار شود افزود: امروزه دشمن با حربه‌های تبلیغاتی خود سعی دارد که شخصیت‌های تأثیرگذار را مانند شهید بهشتی در هاله‌ای از مظلومیت قرار دهد که در این راستا باید مراقب باشیم.

وی با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه، عملکرد این قوه در فتنه 88 و برخورد با اخلال‌گران نظم عمومی، مفسدان اقتصادی، قاچاقچیان، تخلفات مالی و امنیتی برخی مقامات سیاسی و آقازاده‌ها را قابل‌تقدیر دانست.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی خلأ قانونی مشاهده می‌شود از دولت و مجلس درخواست کرد قوه قضاییه را مورد حمایت قرار دهند تا این دستگاه بتواند به حد مطلوب برسد.

خرسند بابیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی فقط رسیدگی به شکایت‌های و تظلم نیست گفت: پیشگیری از جرم یکی از وظایف مهم این دستگاه به شمار می‌رود که در این راستا نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های نظام است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه دستگاه قضایی دستاورد ارزشمندی تاکنون از خود ارائه داده و قضات زبردست و خوبی را تربیت‌ کرده اما به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: زمانی قوه قضائیه در کارش به‌طور کامل موفق است که مردم عادی احساس کنند اگر ظلمی به آنان شود بدون ذره‌ای دغدغه به دستگاه قضایی مراجعه کرده و به حقوقشان دست می‌یابند.

خرسند به بحث بازنگری در برخی مجازات‌ها تأکید کرد و بیان داشت: ما مجرم را مجازات می‌کنیم که بازدارنده باشد اما به‌وضوح می‌بینیم که کسی جرم کوچکی مرتکب شده و به زندان رفته اما استاد بیرون آمده است.

وی گفت: بنا بر گزارش برخی مسئولان امروزه 70 درصد زندانیان و بیشترین اعدامی در کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهد که در این راستا قوه قضاییه باید تدابیری بیندیشد.

خطیب نماز جمعه کازرون متذکر شد: مجازات‌های فعلی در مورد مواد مخدر هرچند قاطع‌تر صورت می‌گیرد جوابگو نبوده و بازدارندگی در پی نداشته بنابراین باید قانون‌گذار در این راستا فکری کند.

وی گفت: ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی بر اساس ارائه آمار مسئولان بیشتر شده بنابراین باید این دستگاه با کمک سایر دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه در تقلیل ورودی پرونده‌ها تلاش کند.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به تصمیمات وزارت علوم در محدود کردن فعالیت دانشگاه پیام نور در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: این بحث با عدالت آموزشی هم‌خوانی ندارد چراکه تمام مردم توان مالی ندارند که در دانشگاه آزاد اسلامی با شهریه کلان تحصیل کنند.

خرسند با ابراز تأسف از اینکه رویه بدی شده که دولت جدید تصمیماتی خوبی که در دولت پیشین گرفته شده را تغییر می‌دهد.

وی در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: معظم‌له به وحدت ملی و شناخت دشمن در مسائل هسته‌ای تأکید داشتند.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در مسائل هسته‌ای باید انتقاد باشد اما نباید سیاه‌نمایی صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها