خبرهای داغ:
امام‌جمعه اقلید با اشاره به خطر بزرگ تحریف شخصیت امام خمینی (ره) گفت: عده‌ای بابیان اینکه از یاران نزدیک امام بودند می‌خواهند ریشه امام و ولایت‌فقیه را محدود کرده و هر تصمیمی خواستند بگیرند.
کد خبر: ۸۵۳۲۴۴۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: تحریف شخصیت امام راحل خطر بزرگی است که هدفی جز مجهول ماندن و یا غلط معنا شدن ارکان شخصیت والای امام راحل را ندارد.

وی بابیان اینکه فراموشی، گم گردن و یا خدای‌ناکرده کنار گذاشتن امام راحل تهدید بزرگی برای ملت ایران است تصریح کرد: تفسیر درست خط، کلام و منش بزرگ‌مرد تاریخ ایران که در تقوا، عدالت و اجتهاد مطلق سرآمد بود و نیز ثبت دقیق تاریخی ابعاد شخصیتی و شاکله اصلی تفکر و اندیشه وی دو راه اساسی برای مصون ماندن از خطر تحریف است.

حجت‌الاسلام طالبی به همراهی همیشگی مردم نجیب و ولایت‌مدار ایران اسلامی با امام خمینی (ره) در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف مبارزه، انقلاب، دفاع مقدس و... اشاره و عنوان کرد: حمایت از مقام معظم رهبری اصل همراهی با امام خمینی (ره) است چراکه امام خمینی بر پشتیبانی ملت از ولایت‌فقیه در راستای حفظ مملکت و جلوگیری از آسیب آن تأکید می‌کردند.

امام‌جمعه اقلید بیان کرد: عده‌ای می‌خواهند امام خمینی را تنها یک شخصیت مبارز و تاریخی نامیده و تدبر، مدیریت، تقوا، عدالت، علم و درایت و دلسوزی ایشان برای ملت، انقلاب و اسلام را محو و کم‌رنگ کنند و بابیان اینکه از یاران نزدیک امام بودند با تفسیر کلام، سخن و اندیشه‌های سیاسی وی به خواست خود ریشه امام و ولایت‌فقیه را محدود کرده و هر تصمیمی خواستند بگیرند و راه امام را منحرف کنند که در این میان چوب رفتارشان ملت ایران خورده و متضرر می‌شود.

خطیب جمعه اقلید به‌روز جهانی مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: مواد مخدر بلای خانمان‌سوز و مایه نابودی خانواده‌ها، آلودگی اجتماع و مرگ افراد بوده ازاین‌رو جهادی همگانی در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از رشادت و مجاهدت شبانه‌روزی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در شرق کشور که جان‌برکف با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند بیان داشت: عده‌ای برای حفظ امنیت و آسایش روح، جان و مال ملت خون می‌دهند، شهید می‌شوند و خانواده‌هایی داغدار شده و برخی مشتری پر و پا قرص دشمنان‌اند و معتاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام طالبی به وجود 1.5 میلیون معتاد در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی مانند سرقت، شرارت، طلاق و... با اعتیاد رابطه مستقیم دارد به‌طوری‌که طبق آمار 40 درصد از دزدی‌ها و 17 درصد طلاق ریشه در اعتیاد دارد.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر عدم بی‌تفاوتی عمومی نسبت به اعتیاد که دودش به چشم خودشان خواهد رفت از مردم خواست تا در صورت آگاهی از فروش مواد مخدر در هر محل و مکانی و توسط هر شخصی نیروی انتظامی را مطلع کنند.

حجت‌الاسلام طالبی در ادامه به شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفا و مخلص امام خمینی در انفجار بمبی که منافقین کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی کار گذاشتند در سال 60 اشاره و عنوان کرد: بنا به فرمایش امام خمینی دکتر بهشتی که خار چشم دشمنان اسلام بود مظلوم زیست و مظلوم نیز مرد.

وی به‌روز قوه قضائیه و فرمایشات امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: اگر حکمی از قوه قضائیه صادر شد هیچ شخصی حق جوسازی در روزنامه، نطق‌ها و مجالس عمومی را ندارد.

امام‌جمعه اقلید به شهادت آیت‌الله صدوقی اشاره و با گرامی‌داشت سالروز آزادسازی شهر مهران به بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام کثیف و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اشاره کرد و افزود: کشورهای مدعی مبارزه با بمب‌های شیمیایی و میکروبی امروز همان‌هایی هستند که در طول دفاع مقدس که صدام با بمباران‌های شیمیایی رزمندگان ما را هدف می‌گرفت یک‌بار نیز صدایشان درنیامد و صدام را محکوم نکردند.

خطیب جمعه اقلید بابیان اینکه آلمان 52 درصد از بمب‌های شیمیایی عراق در جنگ تحمیلی با ایران را تأمین کرد و آمریکا، انگلیس و ... نیز نقش داشته و حمایت می‌کردند خاطرنشان کرد: ادعای امروز این جنایتکاران در مبارزه با مواد مخدر، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و تروریسم دروغی بیش نیست.

حجت‌الاسلام طالبی به مذاکرات هسته‌ای اشاره و با تأکید بر احقاق کامل حقوق ملت ایران عنوان کرد: گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان موظف‌اند بر اساس فرمان‌ها و فرمایشات رهبری از حق، عزت و اقتدار ملت ایران دفاع جانانه کنند.

وی بابیان اینکه پس از حدود 200 سال هنوز کام ملت ایران از بی‌لیاقتی شاهان قاجار و شاه سلطان حسین صفوی تلخ است بیان کرد: گروه شریف مذاکره‌کننده کشورمان به‌خوبی آگاه‌اند که در طول هشت سال دفاع مقدس و سرانجام پذیرش قطعنامه، امام و رزمندگان اجازه ندادند که ماجرای عهدنامه ترکمن چای و گلستان تکرار شود.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود به هوشیاری و بصیرت ملت ایران در درک شرایط و مقایسه دقیق تاریخ اشاره کرد و از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان خواست تا با حمایت و هدایت رهبری و به پشتوانه ملت و قوای مسلح و سایر ارکان نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای ایستادگی کرده سعی کنند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها