عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:
کد خبر: ۸۵۳۲۴۹۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضل واردات بی رویه در کشور اظهار داشت: متأسفانه یکی از معضلاتی که امروزه جامعه ما با آن روبرو است واردات بی رویه کالا می باشد. این موضوع در تقابل با تولیدات داخلی بخصوص در حوزه صنایع و کشاورزی است و هیچ ارتباطی هم به مسئله تحریم و فشارهای خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران و کارگزاران نظام به معضل واردات و قاچاق کالا اشاره داشتند و بر از بین بردن آن تأکید کردند، افزود: امروز دولت به جای گشودن درهای کشور به روی محصولات خارجی و بی کیفیت باید به اقتصاد درونزا و مسئله مهم تولید ملی توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراس اسلامی در ادامه گفت: ما در مجلس قانون حمایت از تولید و تولید رقابتی را به تصویب رساندیم تا زمینه برای رشد تولیدات داخلی فراهم شود، دولت هم باید در اجرایی شدن این قانون اهتمام داشته باشد.

عباسپور در پایان در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه وزارت صنعتريال معدن و تجارت از برخی اصناف درخواست کرده است تا از اجناس خارجی استفاده کنند، گفت: هیچ نهاد دولتی و غیردولتی حق چنین کاری را ندارد. تا زمانی که ما یک محصولی را در کشور داریم هیچ دستگاه و یاسازمانی اجازه استفاده از نمونه مشابه خارجی آن محصول را ندارد.

ارسال نظرات