خبرهای داغ:
ماندگاري دين اسلام و انقلاب اسلامي، به بركت خون شهدا در طول دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۵۳۲۶۴۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوين، مراسم چهلمین روز خاکسپاری پیکر پاک شهید مرتضی رزازیان همزمان با یادبود 175 شهید غواص تازه تفحص شده، در مسجد امام خمینی(س) قزوین برگزار ‌شد.

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم و نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در اين مراسم گفت: خون شهدا در طول دفاع مقدس، منجر به ماندگاري دين اسلام و انقلاب اسلامي شده و تا جامعه بشريت است خدمات آنها نصيب امت مسلمان مي‌شود.

وي با بيان اينكه شهيد كسي است كه تمام دارائي و ثروت خود را مخلصانه در راه خدا تقديم اسلام كرده است، افزود: مردم كشور ما به همين دليل قدران رشادت‌هاي شهدا هستند و اكنون نيز در مراسم‌هاي مختلفي كه به نامشان برگزار مي‌شود، عكس‌العمل نشان داده و از ايثارگري‌هاي آنان تجليل مي‌كنند.

رئیس دانشگاه قم با بيان اينكه شهادت بالاترين مقامي است كه انسان مي‌تواند به آن دست يابد، گفت: كسي كه به اين مقام برسد در واقع به عالي‌ترين درجه قرب الهي رسيده است.

دیرباز با اشاره به تشييع باشكوه 175 شهيد غواص تازه تفحص شده در تهران گفت: اين افتخاري براي ملت ماست، كه بعد گذشت چندين سال از دفاع مقدس، وقتي پيكرهاي پاك اين شهدا را مي‌آورند، مردم با شنيدن نام و يادشان، در تشييع آنها باشكوه شركت كرده و در بيعت با آرمان‌هاي والاي آنان، حماسه‌اي مي‌آفرينند كه نقشه‌هاي دشمنان در تهاجم فرهنگي نقش بر آب مي‌شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: خلق اين حماسه‌ها بايد دنباله‌دار باشد تا نسل‌هاي بعد نيز در مراسم تشييع شهدا باشكوه شركت كنند تا روح حماسي بر كشور ما در سطح بسيار متعالي ماندگار بماند.

وي شهادت را بالاترين آرزوي مسلمانان برشمرد و گفت: هر فردي كه در زندگي با مشكلات متعددي روبروست، هر چقدر كه اين گرفتاري‌هاي زياد باشد نبايد آرزوي مرگ كند بلكه بايد از خدا بخواهد مرگش را در راه خودش و شهادت قرار بدهد.

گفتنی است: شهید رزازیان دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱، در شهر قزوین به دنیا آمد و دانشجوی رشته علوم تربیتی و معلم بود، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ماه ۱۳۶۲، در جزیره مجنون به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

پیکر مطهر معلم و دانشجوی شهید، مرتضی رزازیان پس از گذشت 32 سال از مفقودالاثر بودنش، در میان اجساد باقی مانده از شهدای گمنام در معراج الشهدای مرکز، شناسایی شد و پنج‌شنبه  24 اردیبهشت ماه سال جاری در قزوین تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها