امام جمعه گرمی;

مصرف مواد مخدر مشکل‌ بی‌مهابای جامعه/270 هزار نفر بخاطر مواد مخدر در کشور زنداني شده‌اند

امام جمعه گرمی گفت: دشمن با ابزار اعتياد خانواده را درگير و نابود مي‌كند، زندان‌ها را پر مي‌كند كه بايد از بيت‌المال به آنها هزينه كرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۰۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی،حجت الاسلام والمسلمین یدالله صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته گرمی پس از دعوت عموم به تقوا اظهار کرد:جامعه‌ای كه در آن اخلاق نباشد فساد و بي‌بند و باري در آن زياد خواهد بود.

وي اظهار كرد: به هر جاي دنيا و طبيعت بنگريم آثاري از وجود و عظمت و قدرت خدا قابل مشاهده است و هر كس اين حقيقت آشكار را نبيند در عالم محشر نابينا ظاهر مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفری با بيان اينكه 5 تير روز جهاني مبارزه با مواد مخدر است؛ اظهار كرد: يكي از مشكلات دنياي امروز استفاده بي‌مهابا از مواد مخدر است.

وي افزود: يكي از قويترين ابزار دشمن براي ضربه‌زدن و بي‌هويت كردن جوانان يك كشور سوق دادن آنها به سوي مواد مخدر است.

صفري با بيان اينكه 270 هزار نفر در كشور فقط بخاطر مواد مخدر زنداني شده‌اند؛ اظهار كرد: دشمن با ابزار اعتياد خانواده را درگير و نابود مي‌كند، زندان‌ها را پر مي‌كند كه بايد از بيت‌المال به آنها هزينه كرد، وقت و توان نيروي انتظامي و دادگستري را مي گيرد و هزينه بسيار زياد و جبران ناپذيري براي كشور تحميل مي كند.

وي با بيان اينكه سال گذشته 550 تن فقط مواد مخدر كشف شده است؛ افزود: 40درصد جرائم‌ها بخاطر مواد مخدر است.

امام جمعه گرمي با ابراز تاسف؛ گفت: دراين شهرستان قهرماناني بودند كه خودم مدال بر گردن آنها انداخته بودم كه بعد از مدتها معتاد و خودكشي كردند.

حجت الاسلام والمسلمینصفري در بخش ديگري از سخنان خود ضمن توصيه عموم به صرفه جويي در آب گفت: تقريبا 97.4درصد آب كره زمين شور است و 2.6 درصد شيرين، از اين مقدار آب شيرين هم نزديك 70 درصد بشكل يخ و 90 درصد از مابقيه آب شرين هم براي مصارف كشاورزي و ... مصرف مي شود، با اين وضعيت اگر در مصرف آب صرفه جويي نكنيم در بحث آب شرب با مشكل جدي مواجه خواهيم شد.

وي با بيان اينكه آب شرب مصرفي بايد با آب استحمام و شستشو و ... جدا باشد؛ افزود: مصرف آب شرب ما 70درصد بالاتر از الگوي مصرفي است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار