پس از ورود شهدای غواصی به میهن، موضوع نحوه شهادت آنها مورد توجه برخی از فیلمسازان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۶۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از رسانه‌ای شدن موضوع 175 غواصی ایرانی که در عملیات کربلای 4 به دلیل افشای عملیات توسط ایالات متحده توسط ارتش عراق با دستان بسته زنده به گور شدند، این بحث در شبکه‌های اجتماعی بسیار داغ شد و مردم با ارسال تصاویر و مطالب مربوط به این شهیدان بار دیگر از دشمنان ایران اسلامی بخصوص آمریکا ابراز انزجار کردند. در مراسم تشییع این شهدا ایران قیام کرد و حالا این موضوع مهم مورد توجه برخی فیلمسازان قرار گرفته است.

محمد آزادی تهیه‌کننده این اثر قصد دارد تولید را با سرعت آغاز و در هفته دفاع مقدس از این اثر رونمایی کند.

«175» نام این فیلم و روایتگر داستان عملیات کربلای 4 و موضوع زنده به گور شدن غواصان خط شکن ایران با دستان بسته است.

یزدان قهرمانی مجری طرح این فیلم با ارائه توضیحاتی در این مورد گفت: در این فیلم قصد داریم به بازسازی بخش هایی از عملیات کربلای 4 بپردازیم و به همین دلیل نیاز به تحقیقات کاملی داشتیم که در این زمینه همکاری‌های خوبی با پروژه انجام شد.

وی افزود: افسر بیگی نماینده ولی فقیه در بنیاد روایت مشاوره و همکاری خوبی با این پروژه داشت که در این جا لازم است از ایشان تشکر کنم.

مجری طرح «175» همچنین اظهار داشت: این فیلم در بخش خصوصی تولید می‌شود و هیچ هزینه‌ای از هیچ ارگان دولتی نمی‌خواهیم روزی جوانان ما برای کشورشان می‌جنگیدند تا ما در صلح و امنیت زندگی کنیم و امیدوارم ساخت این فیلم ادای دین به آن عزیزان باشد که با دستان بسته به شهادت رسیدند.

قهرمانی در ادامه گفت: در این پروژه قصد داریم از بازیگران مطرح سینمای ایران استفاده کنیم و درحال حاضر منتظریم تا در این هفته کارگردان پروژه انتخاب شود تا تولید اثر بلافاصله آغاز شود.

وی درخصوص محوریت فیلم گفت: بخش هایی از عملیات کربلای 4 به شکل داستانی قرار است در این فیلم به تصویر کشیده شود.

داستان فیلم با کشف پیکر شهدا که با دستان بسته زنده به گور شدند آغاز می‌شود و در ادامه داستان حوادث و اتفاقات عملیات کربلای 4 را به صورت فلاش بک می‌بینیم.

قهرمانی عنوان کرد: داستان فیلم به زمان حال و گذشته می‌پردازد و برخی بازیگران فیلم با دو گریم جوانی و میانسالی مقابل دوربین خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از انتخاب کارگردان فیلم عوامل این اثر انتخاب خواهد شد که سعی بر مذاکره وانتخاب افراد حرفه‌ای سینما است.

ارسال نظرات