فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت تیم مذاکره کننده بود و معظم له بار دیگر خطوط قرمز هسته ای را بیان فرمودند.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۷۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه در مصلی آیت الله دانش افزود: تیم مذاکره کننده می دانند که شرعا و قانونا باید نظرات رهبری را صد در صد اجرا کنند و تخطی از آن گناه بزرگی است .

وی، شجاعت و قاطعیت را از ویژگی های رهبرمعظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ایشان پرده از نیات شوم سران آمریکا برداشت و آن اینکه آنها دنبال نابودی صنعت هسته ای کشور هستند .

وی اظهار کرد: هیچ کس در ایران مخالف مذاکره هسته ای نیست و این تهمتی است که عده ای به نیروهای ولایی و ارزشی می زنند و آنچه ما با آن مخالفیم توافق بد است.

نیشابوری گفت: رهبر فرزانه انقلاب هر از گاهی با سخنان و نهیب خود افکار آمریکایی ها و اروپائی ها را بهم می ریزند و تمام موفقیت های ما در نظام و بویژه در بحث هسته ای به خاطر مدیریت معظم له است .

وی افزود: پیام سخنان رهبری در یک کلمه این است که آمریکا آرزوی شکست و تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد زیرا آمریکایی ها، تنها رقیب خود را در دنیا ملت و رهبر ایران می دانند و فکر می کنند اگر بر ایران پیروز شوند بر دنیا پیروز شده اند ولی کور خوانده اند.

وی اظهار کرد: رهبری جلوی آدرس های غلطی که بعضی از مسئولین به غرب می دهند و از خود ضعف نشان می دهند را بست زیرا مواضع کسانی در سخنان خود ضعف نشان می دهند، مواضع نظام نیست بلکه نظرات شخصی آنان است .

وی با بیان اینکه تنش زدایی با آمریکا یک شعار و خیال است، افزود: مگر آمریکایی ها حاضرند حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و تا زمانی که ما قدرتمند هستیم و نگاه به درون برای حل مشکلات داریم آنها هیچ غلطی نخواهند کرد .

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک میلاد امام حسن مجتبی گفت : دو عامل مهم و تعیین کننده یکی قصور و خیانت سپاهیان و دیگری احساس خستگی مردم از جنگ، در تحمیل صلح به امام حسن (ع) تاثیر داشتند.

وی در رابطه با سوء قصد و ترور مقام معظم رهبری در سال 60 گفت : اراده الهی بر این بود که ایشان برای تداوم نظام اسلامی حفظ شود زیرا معظم له خار چشم منافقین و دشمنان اسلام بوده و هست و انشاءالله انقلاب را به حضرت مهدی (ع) تقدیم خواهند کرد .

وی در خطبه اول با توصیه به تقوا گفت :خداوند بر امان از آتش جهنم و نجات از آن راههایی را قرار داده است که یکی از آنها افطاری دادن به روزه داران است .

وی ادامه داد: پیامبر در خطبه ای در باب فضیلت ماه رمضان فرمود هر کس یک مومن روزه دار را افطاری دهد برای او در نزد خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده است .

وی در خصوص رابطه روزه با ولایت گفت : در تمام عبادات ولایت جایگاه محوریت دارد، چنانچه امیرالمومنین( ع ) فرمود ند که جایگاه و موقعیت من در میان مردم و عبادت مانند میله وسط آسیاب است که اگر نباشد از هم می پاشد ، محور عالم هستی ولی معصوم است که که ولایت خود را از ولایت الله می گیرد.

وی توضیح داد: در عبادتها اگر ولایت نباشد، قبول نیست زیرا ولایت قلب جامعه و ناخدای کشتی اسلام است و امام باقر (ع) فرموده است که اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استور است و آنقدر که سفارش به ولایت شده است به هیچ یک از آنها سفارش نشده است .

وی گفت: امام صادق (ع) فرمود است که روزه چهار گروه قبول نمی شود که یکی از آنان کسی است که با امامش مخالفت کند.

وی افزود: مهم ترین مسئله شیعه در طول تاریخ مسئله امامت بوده است ، مشکل امروز شیعه با ابر قدرتها مسئله امامت است زیرا شیعه می گوید امامت فقط باید به دست صالحان باشد و فاسدان و مستکبران حق حکومت ندارند.

وی اضافه کرد: فلسفه اینکه شیعه می گوید در راس امور باید ولایت فقیه باشد این است که ولی فقیه نزدیک ترین شخص به امام معصوم( ع ) است.

وی با بیان اینکه هرکس امامت داشت عزیز می شود و هرکس نداشت ذلیل می شود گفت: حزب الله لبنان سید حسن نصر الله را دارد و عزیز است و در جنگ 33 روزه بر اسرائیل پیروز می شود اما برخی کشورهای اسلامی چون رهبر ندارند با مشکل زندگی می کنند.
ارسال نظرات