بیاتیان در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

نابسمانی صنعت کشور با اتخاذ سیاست‌های غلط از سوی دولت

صنعت کشور با یک نابسمانی بی نذیر مواجه است و این نابسامانی را بیشتر در صنایع خودروسازی، ساختمان و مسکن و صنعت دارو و نجهیزات پزشکی مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۷۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات برخی از اصناف مبنی بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن ها درخواست کرده است تا محصولات و اجناس خارجی را خرید و فروش کنند، گفت: بعید نیست که این وزارت خانه چنین کاری کرده باشد. در دوسال گذشته اقدامات وزارت صنایع تنها موجب قتل خاموش تولید ملی شده است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت کشور با یک نابسمانی بزرگ روبرو است، اظهار داشت: متأسفانه امروز صنعت کشور با یک نابسمانی بی نذیر مواجه است و این نابسامانی را بیشتر در صنایع خودروسازی، ساختمان و مسکن و صنعت دارو و نجهیزات پزشکی مشاهده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به منابع غنی خود می تواند در بخش کشاورزی به راحتی به خودکفایی برسد اما اتخاذ سیاست های نادرست در بخش واردات، صنعت کشاورزی ما را نیز در شرایط نابسامانی قرار داده است.

وی با بیان اینکه آماری که دولت در خصوص صادرات در کشور ارائه می دهد شفاف نیست، افزود: محصولات پتروشیمی و کشاورزی ما در یک سال گذشته به دلیل تحریم هایی که علیه روسیه اعمال شد با افزایش صادرات مواجه شد و دولت هم این قضیه را با عنوان گسترش صادرات در آمارهای خود اعلام می کند.

بیاتیان در خاتمه با بیان اینکه معضل واردات در حال نابودی بازارهای داخلی است، تصریح کرد: آنچه که در بحث صادرات مشخص است، این است که ما در بخش صادرات غیرنفتی رشد بخصوصی نداشته ایم.

ارسال نظرات