نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان برگزار شد

در دومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان کردستان نحوه اجرای برنامه های طرح هجرت سه، اردوی راهیان نور دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۳۲۸۶۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان با موضوع بررسی نحوه اجرای برنامه های طرح هجرت سه، اردوی راهیان نور دانش آموزان و سایر برنامه ها با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس استان، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و اعضای ستاد برگزار شد.

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر اجرای کیفی و به موقع طرح هجرت سه ، شناسایی عرصه های فعالیت دانش آموزان ، تامین اعتبار لازم ، تمهید مقدمات و پیش بینی کلیه اقدامات تاکید نمود و اظهار داشت : این طرح در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و مشارکت آنان در بهسازی و زیبا سازی مدارس هر ساله با همکاری آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و بسیج دانش آموزی در سطح استان اجراء می شود.

سرهنگ حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی را یکی از برنامه های فرهنگی و تاثیر گذار در سطح کشور عنوان نمود و با بیان اینکه در سال جاری نیز ، هم چون سالهای گذشته زائرانی از سراسر کشور جهت بازدید از یادمان های دفاع مقدس به استان کردستان سفر خواهند کرد ، خواستار مشارکت کلیه دست اندرکاران در اجرای این برنامه شد .

سعیدی مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال گذشته برای اجرای طرح هجرت سه مبلغ 479 میلیون تومان اختصاص یافت گفت : در صورت مبادله موافقت نامه بودجه ای و اختصاص اعتبار ، در اولین فرصت به صورت تن خواه ، معادل هزینه سال قبل برای شروع طرح اعتبار پرداخت خواهد شد .

وی از آمادگی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان در اجرای این برنامه خبر داد و گفت : نوسازی مدارس به سهم خود برای اجرای موفق طرح تلاش خواهد نمود .

در ابتدای این نشست سرهنگ کشاورز مسئول بسیج دانش آموزی استان نیز از اختصاص 20 هزار نفر سهم دانش آموزان استان برای مشارکت در اجرای طرح هجرت خبر داد و گفت : تعداد 137 عرصه برای فعالیت دانش آموزان شرکت کننده در طرح پیش بینی شده است .

وی با ارائه گزارشی از اقدامات طرح هجرت سال گذشته ، میزان فعالیت دانش آموزان شرکت کننده در این طرح را 20 هزار نفر روز عنوان نمود.

کشاورز با اشاره به برخی از موانع و چالش های پیش روی طرح هجرت سه سال گذشته ، بر خرید به موقع مصالح ، استفاده از استاد کاران فرهنگی و فعالیت دانش آموزان متناسب با جنسیت آنان و عدم بکارگیری دانش آموزان در فعالیت های سنگین تاکید و تصریح کرد: فعالیت دانش آموزان صرفا در اقدامات بهسازی و زیبا سازی مدارس پیش بینی شده است.

رستمی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز در ادامه این نشست به برنامه های سازمان بسیج فرهنگیان اشاره کرد و با بیان اینکه در قالب طرح هجرت سه ، کلاس های تقویتی و جبرانی برای دانش آموزان بی بضاعت و محروم حاشیه شهرها و مناطق روستایی با هدف محرومیت زادیی برگزار می شود اظهار داشت : مبلغ 7 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

وی برگزاری دوره های توانمند سازی مدیران مدارس متوسطه استان در مقابل جنگ نرم را از دیگر برنامه های تاثیر گذار آن سازمان عنوان نمود و گفت : به شرکت کنندگان این دوره که در سطح شهرستانها و مناطق برگزار می گردد گواهی ضمن خدمت نیز ارائه خواهد شد.

رستمی برنامه دیگر سازمان بسیج فرهنگیان استان را برگزاری نشست های روشنگری عنوان کرد و با بیان اینکه این برنامه طی دو مرحله توسط کانونهای بسیج فرهنگیان در سطح استان در طول سال برگزار می گردد گفت : این دوره ها به صورت ضمن خدمت برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار