با حضور دو معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهر به صورت درون سازمانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۲۸۷۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

 


خبرگزاری بسیج مازندران، ادر این مراسم، با تقدیر از تلاش های صادق زارعی رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر، سید علی علوی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : عمل پاک برای انسان باقی می ماند و پست و مقام موقتی است.

 محمد فوقی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر با بیان اینکه با حضور احد جاودانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، تغییرات در ادارات شهرستان ها برای خدمت بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر آغاز شده است، افزود: مدیرکل جدید در این تحولات نگاه سیاسی و جناحی ندارد.

وی گفت در سال های اخیر شاهد رشد کاریکاتوری در حوزه های فرهنگ و هنری در مازندران بودیم ولی با درایت مدیرکل جدید و یک برنامه ریزی مناسب انتظار می رود تمام ابعاد فرهنگ و هنر به صورت متوازن پیشرفت داشته باشد.

فوقی با تاکید بر اینکه در دستگاه فرهنگ و ارشاد باید تلاش شود ایمان مردم افزایش و آسیب های اجتماعی کاهش یابد ، اظهار داشت : در گذشته اقدامات فرهنگی مطابق نیاز مردم صورت نگرفت لذا شاهد هستیم خانواده ها به جای فرهنگ و هنر برای فرزندانشان در حوزه ورزش سرمایه گذاری می کنند.

این مسوول تصریح کرد : باحضور مدیریت جدید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر امید می رودتا از همه ی ظرفیت فرهنگ و هنر این شهرستان استفاده شود.

فوقی با اشاره به تغییرات انجام شده در شهرستان های گلوگاه و بهشهر ، گفت : نگاه مدیرکل استان بر این است تا از ظرفیت های اداره کل برای ریاست های شهرستان ها استفاده شود زیرا ریاست هر شهرستان باید اشراف کامل به مسایل فرهنگی و هنری داشته باشد که این مهم از این طریق تحقق بیشتری خواهد یافت.

وی با تبریک به سید علی علوی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر ، افزود : انشاالله از تجربیات صادق زارعی در حوزه دیگر استفاده می شود.

عباس زارع با بیان اینکه در سال های اخیر جریان سازی فرهنگی در شهرستان های مازندران با رکود رو به رو شده بود ، افزود :  اهالی فرهنگ و هنر از دستگاه فرهنگ و ارشاد مازندران انتظار جریان سازی فرهنگی دارند و قائم شهر دارای ظرفیت های بالائی در حوزه فرهنگی و هنری می باشد.

 معاون فرهنگی اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تقدیر از تشکیل کارگروه رسانه در شهرستان قائم شهر ، اظهار داشت : اعتقاد دارم برون‌سپاری کارها به اهالی فرهنگ و هنر می تواند باعث ارتقا کیفیت کارها شود.

زارع افزود مدیران شهرستانی بدون نگاه های سیاسی و جناحی از ظرفیت های حوزه کاری شان استفاده کنند.وی ضمن تشکر از زحمات صادق زارعی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر ، تصریح کرد : علوی از مدیران اخلاق مدار و باتجربه فرهنگ و ارشاد مازندران محسوب می شود که امیدوارم در مسئولیت جدید نیز مانند گذشته موفق باشد .

در ادامه ، رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر گفت : آماده در اختیار قرار دادن تجربیات 5 ساله ام به رئیس جدید هستم. صادق زارعی با بیان اینکه شهرستان قائم شهر با جمعیتی بالغ بر 350هزار نفر ظرفیت های خوبی در حوزه های فرهنگی و هنری دارد ، افزود : در این شهرستان 90 کانون فرهنگی و هنری مساجد ، 18 انتشارات ، 70 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ، 30 کانون آگهی تبلیغات ، 35 آموزشگاه آزاد هنری و 34 چاپخانه فعالیت دارند.

زارع خاطر نشان کرد در سال های اخیر مراسم شعر سراسری علوی ، جشن اردیبهشت تئاتر استان و نمایشگاه بزرگ نماز در قائم شهر برگزار گردید.

 وی همچنین با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی استان و بدنبال ان شهرستان قایمشهر باید بیشتر شودافزود مجتمع فرهنگی و هنری حر در شهرستان قائم شهر ،به طور کامل در اختیار هنرمندان شهرستان قرار دارد.

وی در پایان برای رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهر آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این مراسم، علوی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر گفت : امیدوارم در آینده نزدیک با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری در قائم شهر ، شاهد تاثیرات مثبتی در این شهرستان باشیم.سید علی علوی با بیان اینکه امید است با تلاش دغدغه‌های اهالی فرهنگ و رسانه شهرستان قائم شهر را برطرف کنیم ، افزود :درب اداره فرهنگ و ارشاد قائم شهر به روی همه اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه باز است.

 وی گفتاداره فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی فرهنگی در شهرستان ، باید امید را در بین علاقه مندان فرهنگ و هنر زنده کند.

رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد قایمشهرضمن تقدیر از تلاش های رئیس پیشین این اداره ، خطاب به کارمندان اظهار داشت : کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد قائم شهر باید آینه تمام نمای همدیگر باشند و ضعف های یکدیگر را برطرف کنند.

وی گفتحداقل انتظاری که اهالی فرهنگ و هنر از ما دارند ، برخورد مناسب و اخلاقی با آنهاست لذا به بهترین نحو باید با مراجعه کنندگان برخورد شود.

سید علی علوی سنگدهی تا روز گذشته ریاست اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را بر عهده داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها