نقش "کمیسیون عالی سلامت بسیج" در تحقق ابلاغیه رهبر معظم انقلاب

"کمیسیون عالی سلامت بسیج" به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی به مثابه یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های فکر حوزه سلامت توانسته است ابلاغیه رهبر معظم انقلاب را محقق کند.
کد خبر: ۸۵۳۲۸۸۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، "کمیسیون عالی سلامت بسیج" پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف اجرای طرح تحول سلامت به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با حضور برجسته‌ترین نخبگان حوزه سلامت، درمان و تامین اجتماعی تشکیل شد.  

این کمیسیون با توجه به چشم‌انداز پیش روی بسیج به منظور "توسعه عدالت اجتماعی"، "افزایش سطح برخورداری مردم" و "به ویژه محرومان" توانسته است نقش شایسته‌ای در پیشبرد اهداف بسیج در این حوزه ایفا کند.

"کمیسیون عالی سلامت بسیج" به مثابه یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های فکر حوزه سلامت با رصد تحولات و پیشبرد سلامت در رفاه  کشور و با ارایه راهکارهای علمی و حرفه‌ای به متولیان این حوزه به ویژه در بخش مطالبه‌گری و توسعه تحقق گفتمان مقام معظم رهبری توانسته است نماد و شاخص ارزیابی عملکرد "تحول پیشنهادی کاربردی" را در تالیف "احکام برنامه ششم توسعه" در این بخش ارایه کند.

کارکردهای ملی این کمیسیون و نقش هریک از اعضای آن به ویژه "کمیته تدوین" به مثابه یک فرصت مغتنم برای متولیان حوزه سلامت به حساب می‌آید.  

بهره‌گیری نظام سلامت از چنین اتاق فکری سبب احیا و توسعه تفکر انتقادی به ویژه در سطوح مدیریتی در دولت تدبیر و امید و سکانداران عرصه سلامت کشور خواهد شد.

تشکیل کارگروه‌های مختلف بر اساس کارکردهای مقاومت حوزه سلامت شامل «بهداشت»، «درمان»، «رفاه اجتماعی»، «توسعه جمعیت»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی» یکی از دستاوردهای "کمیسیون عالی سلامت بسیج" محسوب می‌شود.

 حضور پر رنگ این کمیسیون در «توسعه علمی فعالیت‌ها»و «کارکردها» در بخش سلامت  یکی از بهترین خروجی‌های تشکیل این مجمع علمی در بخش سلامت است.
 
تشکیل 12 کمیسیون و بیش از 40 جلسه کارکرد تدوین در مباحث گوناگون حوزه سلامت با حضور پررنگ خود در نخستین مجمع‌های بسیج مستضعفین در سال گذشته برگ زرین دیگری از افتخارات "کمیسیون عالی سلامت بسیج" به شمار می‌آید.

یکی از ویژگی‌های اعضای کمیسیون سلامت حضور آنان در پست‌های مدیریتی علمی و تخصصی در سطح کلان حوزه سلامت به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عنوان بازوان اجرای نظام سلامت است به گونه‌ای که در این کمیسیون به مبحاث «انتقادی» و «کاربردی» به سادگی می‌توان به نتایج اثر بخشی در حوزه مطالبه‌گری و تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد این بخش دست یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار