رییس سازمان غذا و دارو:

استفاده از فرآورده‌های بهداشتی قاچاق منجر به فوت می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از کالای قاچاق علاوه بر وارد کردن آسیب و جراحات زیاد بر سلامت افراد، منجر به فوت آن‌ها نیز شده است.
کد خبر: ۸۵۳۲۹۶۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت درمان و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص قاچاق فرآورده‌های بهداشتی گفت: استفاده از کالای قاچاق نتیجه‌ی 2 حالت است اول اینکه محصولات برند معتبری از مجاری غیر قانونی وارد شده باشد که در این صورت نظارت دقیقی بر تاریخ تولید، انقضا، شرایط نگهداری محصول، حمل و نقل و ... وجود نخواهد داشت صورت دیگر قاچاق، ورود یک محصول تقلبی است که فساد در فساد است. زیرا مواد نامرغوب و حتی خطرناک که می‌توانند به سلامت افراد آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد کند از طریق محصول تقلبی و قاچاق وارد کشور شوند. 

وی افزود: این لطمه‌ها جراحات زیادی را وارد کرده و حتی در برخی موارد به فوت نیز منجر شده است که در این خصوص آمار دقیقی در دست نیست. 

دیناروند در خصوص قاچاق در کشورمان عنوان کرد: با توجه به خط مشی سازمان غذا و دارو که تولید کالاهای سلامت محور و تحت نظارت است طبیعی است باید با قاچاق برخورد شود. 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دریافت کمک می‌تواند این اقدامات را انجام دهد. 

وی همچنین اظهار کرد: کنترل مرزهای وسیع آبی و مرزی به عهده‌ی وزارت بهداشت نیست و نیاز به اهتمام دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی است. 

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بزرگترین اقدام سازمان غذا و دارو به عنوان ارگان نظارتی این است که اجازه ندهد محصول قاچاق به چرخه‌ی شبکه رسمی کشور وارد شود به طور مثال کالاهای قاچاق بهداشتی در داروخانه‌ها فروخته نشوند. 

وی با تاکید بر آثار مخرب قاچاق کالا در سطح جامعه بیان کرد: متاسفانه قاچاق کالا علاوه بر وارد کردن آسیب‌های اقتصای می‌تواند بر کارآفرینی،‌ تولیدات داخلی و نیروی کار نیز تاثیر گذار باشد و این حوزه‌ها را نیز تحت شعاع قرار دهد. به دلیل آشکار نبودن ماهیت قاچاق نمی‌توان آمار دقیقی از خسارات جبران ناپذیر این کار بیان کرد، اما آفات اقتصادی بی‌اندازه‌اش کاملا مبرهن و آشکار است.
ارسال نظرات