رئيس هيئت ورزش هاي همگاني استان سمنان از برگزاري برنامه هاي مشترك در حوزه ورزش همگاني با همكاري سپاه و بسيج استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۳۰۰۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

محمدرضا هاشمي مشاور فدراسیون ورزش های همگانی ورئیس هیئت ورزشهای همگانی استان سمنان در گفتگو با خبرگزاري بسيج گفت: سه سال و نيم پيش كه هئيت همگاني استان را تحويل گرفتيم، آن هم در شرايطي كه هيئت ورزش هاي همگاني تقريبا نيمه تعطيل بود و فعاليت خاصي صورت نمي گرفت. شرايط اقتصادي كشور هم با توجه به مسائلي كه كشور با آن درگير بود سخت بود. با وجود اين شرايط توانستيم هيئت ورزش هاي همگاني استان را فعال كنيم و با كمك هايي از طريق نهاد هاي شهري مانند شهرداي، شوراي شهر، فرمانداري و ... گرفتيم توانستم برنامه هاي مختلفي را برگزار كنيم و رتبه استان سمنان كه پيش از اين در رده 31 ام كشوري در ورزش هاي همگاني بود به رده يازدهم رسانده ايم.

هاشمي با بيان اينكه كمبود بودجه يكي از مشكلات اصلي در ورزش هاي همگاني است، تصريح كرد: متاسفانه تا سال گذشته بودجه ناچيزي به هيئت استان تعلق مي گرفت كه جوابگوي فعاليت هاي ما نبود و با توجه به ارتباطاتي كه با نهادهاي ديگر داشتيم براي برنامه هاي ورزش همگاني بودجه فراهم مي كرديم. البته در سال جديد با آمدن جناب آقاي فتاحي به اداره كل ورزش و جوانان استان سمنان و با توجه به نگاه ويژه اي كه ايشان به ورزش همگاني دارند، تعامل بهتري برقرار شده است و بودجه بيشتري نسبت به سال هاي قبل دريافت كرده ايم.

هاشمي افزود: البته از همكاري خوب فدراسيون نبايد گذشت كه با وجود مشكلات مالي، كمك هاي خوبي را به هيئت هاي استان هاي كشور انجام داده است.همچنين از ادارات ورزش و جوانان سطح استان نيز همكاري خوبي با هيئت استان در اين زمينه داشته اند كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي با انتقاد از بي توجهي وزارت ورزش در اختصاص بودجه لازم و كافي به هيئت هاي ورزش هاي همگاني اظهار داشت: متاسفانه به رغم توصيه هاي اكيد مقام معظم رهبري درباره ورزش همگاني، شاهد آن هستيم كه در وزارت خانه بودجه ناچيزي به فدراسيون تعلق مي گيرد و همچنين هيئت هاي استاني از بودجه وزارت بي بهره مي مانند. اين در حالي است كه ورزش همگاني مستقيما با سلامت و نشاط خانواده هاي ارتباط دارد و همواره يكي از دغدغه هاي جدي رهبر انقلاب بوده است.

رئيس هيئت ورزش هاي همگاني استان سمنان ادامه داد: با اين حال به رغم مصوبه دو سال قبل مجلس براي اختصاص بودجه جدا براي ورزش همگاني، وزارت در اين زمينه راه خودش را مي رود و به جاي اينكه به فدراسيون ورزش هاي همگاني كمك كند، بودجه ورزش همگاني را مستقيما در اختيار فدراسيون هايي كه به ورزش قهرماني فعالند قرار مي دهد. همچنين سالن ها و اماكن ورزشي استان در اختيار ورزش هاي همگاني قرار نمي گيرد، در حالي كه با استفاده از اين اماكن مي توانيم مردم را به ورزش تشويق كنيم. اگر اين اماكن در اختيار ورزش همگاني قرار نگيرد، ورزش گران مي شود و اين مي تواند مردم را ورزش دور كند.

رئيس هيئت ورزش هاي همگاني استان سمنان در ادامه با اشاره به برنامه هاي اين هيئت خاطر نشان كرد: در سال هاي اخير برنامه هاي بزرگي مانند پياده روي خانوادگي برگزار كرده ايم كه حضور خانواده ها در اين برنامه ها چشمگير بوده است، به عنوان نمونه در شاهرود 85 هزار نفر در همايش پياده روي خانوادگي شركت كردند يا در برنامه اي كه در دامغان داشتيم حضور 95درصد مردم اين شهر يعني 65 هزار نفر شركت كننده داشتيم كه بيشترين سرانه شركت در سطح كشور را داشته است.

مشاور فدراسيون ورزش هاي همگاني افزود: اين برنامه هاي با كوچكترين مشكلي در سطح استان برگزار شده است و همه خانواده ها راضي بوده اند و شادي و نشاط مردم را به همراه داشته است. علاوه بر اين برنامه ها، برنامه كويرنوردي، كوهپيمايي و برگزاري مسابقات ادارات از ديگر فعاليت هايمان در هيئت ورزش هاي همگاني استان سمنان است.امسال هم با توجه به برنامه ريزي كه صورت گرفته استان سمنان ميزبان 6 برنامه كشوري است كه اميدواريم با حمايت همه نهادها به خوبي اين برنامه ها را برگزار كنيم.

هاشمي در ادامه با اشاره به همكاري هاي مشترك با سپاه و بسيج در برنامه هاي ورزش هاي همگاني استان تاكيد كرد: همكاري خيلي خوبي با تربيت بدني سپاه استان و مسئولان بسيج براي برگزاري برنامه هاي مختلف داشته ايم و اين تعامل سبب شده تا بتوانيم برنامه هاي مختلف ورزش هاي همگاني را بهتر برگزار كنيم.

ارسال نظرات