خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خبر داد؛
رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به وجود 8 هزار پایگاه بسیج در کشور گفت: 5 هزار پایگاه بسیج در طرح بسیج همگام با کشاورز در کشور مشارکت دارند.
کد خبر: ۸۵۳۳۰۴۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا جهانسوز امشب  در اجلاس مجمع قشر بسیج مهندسین استان سمنان که با حضور علی فضلوی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی، امام جمعه مهدی‌شهر، فرمانده سپاه استان سمنان و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملی در سمنان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت غذایی به مراتب مهمتر از امنیت ملی است و باید گفت امروز توجه به امنیت غذایی یک تکلیف بسیار است و باید در رأس امور قرار گیرد.

وی با اشاره به واردات 13 میلیارد دلاری در بخش کشاورزی در دو سال گذشته افزود: امسال با واردات 8 میلیارد دلاری شاهد کاهش چشمگیری در این بخش بوده ایم که این امر امیدوارکننده است.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در ادامه به تبین اصول اقتصاد مقاومتی و نقش طرح بسیج همگام با کشاورز در اجرایی کردن آن اظهار داشت: استان سمنان فعال ترین استان کشور از حیث وجود کارشناسان بسیجی است به همین دلیل انتظارات ما از این استان بسیار خاص و ویژه است.

جهانسوز از مهمترین دلایل اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز را واردات بی رویه، کاهش شدید آب سفره های زیرزمینی، تغییر اقلیم، وجود فاصله تولید کشاورزان خبره با متوسط ملی بین 2 تا 18 برابر برشمرد و افزود: همه این عوامل موجب شد از پتانسیل و ظرفیت بسیج و سپاه در این زمینه استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ساختار طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: تشکیل هسته ها و کارگروه های تخصصی، تولید با تأمین جزوات و محتوای کمک آموزشی، آموزش سرمربیان و رؤسای کانون ها، ایجاد شبکه مشورتی، هدایت عمومی و نظارت عالی بر اجرای طرح از مهترین وظایف سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور است.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در ادامه مهمترین وظایف سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در استان سمنان را تأیید و ارسال عناوین محصولات اولویت دار در هر ناحیه به مراکز، آموزش مربیان، ارزیابی و نظارت میدانی بر اجرای طرح و تشکیل شبکه مشورتی استان عنوان کرد.

جهانسوز در پایان از سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یکی از پیشتازترین نهاد در کمک به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز تقدیر کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها