خبرهای داغ:
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین نوربخش امام جمعه لار پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۵۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نوربخش امام جمعه لار، پیکر این مرحوم پیش از ظهر امروز در قم تشییع شد و پس از انتقال به گزار شهدای علی بن جعفر، به خاک سپرده شد.

در این مراسم پس از اقامه نماز در حرم مطهر توسط آیت‌الله مکارم شیرازی، پیکر مرحوم نوربخش با حضور مردم قم و لار و همچنین برخی از مسئولان از جمله آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم از حرم حضرت معصومه(س) تا گلزار شهدا تشییع شد.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت امام جمعه لار از ساعت 18 عصر امروز در مسجد سلمان فارسی واقع در خیابان هنرستان برگزار می‌شود.

جت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نوربخش، نماینده ولی فقیه در لارستان و امام جمعه لار، شامگاه پنجشنبه به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان نمازی شهر شیراز درگذشت.

حجت‌الاسلام نوربخش متولد 1332 در شهرستان گلپایگان است و در سال 1353 برای نخستین بار به لارستان آمد و سالیان سال در این خطه حضور داشت.

وی که به عنوان مبلغ در لارستان حضور یافت در شهر قدیم، محله نو و نظرگاه حضرت عباس(ع) سکونت یافت و خانواده‌اش را هم به لار آورد و با بسیاری از مردم لار رفت و آمد و نشست و برخاست داشت.

وی در آن سال‌ها فعالیت تبلیغی دینی خود را در حسینیه حاج تقی آغاز کرد و قرآن و عقاید اسلامی را به جوانان و نوجوانان لاری آموخت و در آن زمان ارتباط بسیار خوبی با روحانیت لارستان داشت. این خطیب توانا تا اوایل دهه 60 به صورت مداوم در لارستان آمد و رفت داشت و پس از انقلاب اسلامی ایران به کار فقهی پرداخت و در سال‌های پس از انقلاب در سمت‌های اجرایی و دانشگاهی در کشور منشأ برکت‌های بسیاری بود.

این روحانی و عالم حوزه و دانشگاه که مراوده و تعلق خاطر خاصی نیز به لارستان داشتند از سوی مقام معظم رهبری در سال 1391 و پس از ارتحال آیت‌الله سیّد عبدالعلی آیت‌اللهی به عنوان امام جمعه لارستان منصوب شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها