حجت الاسلام سعیدی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تقابل شهید بهشتی و بنی صدر تقابل دو جریان ولایی و غربگرا بود گفت: حادثه هفت تیر نتیجه نفاق در عرصه حاکمیت و تلاش جبهه نفاق برای حذف جریان ولایت مدار بود.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۵۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، شامگاه گذشته، در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در حسینیه شهدای گمنام رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش اظهار کرد: حادثه هفتم تیر از حوادث مهم و کم نظیر تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر یک درگیری شخصی، قبیله ای و سلیقه ای نبود، افزود: حادثه هفتم تیر تقابل میان دو جریان فکری بود که در یک طرف شهید بهشتی و یارانش بعنوان نماد تفکر و گفتمان نبوی، علوی، امام و اسلام ناب و در طرف مقابل جبهه بنی صدر و منافقین بعنوان سنبل اندیشه انحرافی، کفر، شرک و نفاق قرار داشت.

حادثه هفت تیر، تلاش جبهه نفاق برای حذف جریان ولایت مدار بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص بستر و عامل حادثه هفت تیر، تصریح کرد: حادثه هفت تیر نتیجه نفاق در عرصه حاکمیت و تلاش جبهه نفاق برای حذف جریان ولایت مدار بود.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه نگاه قرآن به پدیده نفاق بسیار گسترده است و بیش از 300 آیه در قرآن پیرامون نفاق شناسی مطرح شده است افزود: ضربه ای که انقلاب های توحیدی در طول تاریخ از پدیده نفاق خورده اند به مراتب سخت تر و پیچیده تر از پدیده علنی شرک و کفر بوده است.

وی با بررسی ملاک مشروعیت بعنوان اولین محور تقابل، اضافه کرد: یکی از عوامل اختلاف از جبهه نبوی و علوی و شهید بهشتی تا جبهه ابوسفیان و معاویه و بنی صدر، ملاک مشروعیت قانون و مدیریت است، یعنی رهبری ولایت را از ذات باری تعالی می گیرد و اراده و تدبیر خداوند رهبری را تعیین می کند، نه خواست مردم.

اختیار ولی فقیه هم‌تراز با اختیارات امام معصوم (ع) است

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه اعتبار ولی فقیه با اعتبار امام صادق (ع) و پیامبر (ص) فرقی ندارد، اظهار کرد: اختیار ولی فقیه هم‌تراز با اختیارات امام معصوم (ع) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به قلمرو ماموریت پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: وظیفه رسول اکرم (ص) تنها تبلیغ نبود بلکه اداره جامعه را به عهده داشت.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر حاکمیت دینی در جامعه، بیان کرد: رسالت حکومت دینی، توسعه دین و اخلاق‌مداری در جامعه است.

وی با اشاره به تفکر نبوی و علوی، مشروعیت قانون و حاکمیت بر مردم را الهی دانست و عنوان کرد: خداوند نظام هستی را آفریده و برای اداره امور انسان دو نرم افزار ربوبیت تکوینی و ربوبیت تشریعی را پیش بینی کرده است. ربوبیت تشریعی در قالب بعثت محقق می شود و رهبری مطلوب و قانون مطلوب دو رکن بعثت است.

ولایت، امری فرازمانی و فرامکانی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ولایت را امری فرازمانی و فرامکانی خواند و گفت: ولی فقیه در پیوستگی ولایت رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) و ائمه معصومین(ع)، هم ترازی اختیارات، اشتراک در نصب، هم ترازی در ماموریت  و همسانی در تبعیت همسانی دارد.

حجت الاسلام سعیدی اختلاف اندیشه شهید بهشتی با بنی صدر و منافقین را بر سر تفکر و اعتقاد دانست و گفت: اگر اسلام و انقلاب و تداوم راه انقلاب را می خواهیم باید به اندیشه امام خمینی(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در عصر حاضر تکیه کنیم.

به گزارش بسیج، رونمایی از کتاب فرزند گیلان، یاور بهشتی، زندگی نامه شهید حسن عضدی از شهدای واقعه هفت تیر از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

 

ارسال نظرات