خبرهای داغ:
شاه امیریان
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس:
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از راه اندازی بانک اطلاعاتی رسانه­ ها خبرداد.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۹۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صابر سهرابی از راه اندازی بانک اطلاعاتی رسانه­ ها خبرداد و گفت: کلیه اطلاعات رسانه­ ها در پایگاه مجازی معاونت مطبوعات و اطلاع­ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمع ­آوری می­ شود و این امر باعث خواهد شد تا شهروندان و اصحاب رسانه به سادگی بتوانند از این اطلاعات استفاده کند.

صابر سهرابی، معاون مطبوعاتی گفت: جهت تسهیل در امورات ارباب رجوع، در زمینه­ های مختلف اقدام به راه ­اندازی پایگاه اطلاع­ رسانی به نشانی e-rasaneh.ir کرده است.

صابر سهرابی اضافه کرد: با توجه به راه­ اندازی این پایگاه مجازی، معاونت مطبوعاتی و اطلاع ­رسانی خدمات خود را به شهروندان به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد و دیگر نیاز به حضور شهروندان در ادارت کل، ادارت شهرستانی و نمایندگی­ های این وزرات خانه نیست.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: از این پس تمام مراحل گرفتن مجوز در حوزه مطبوعات و رسانه ­ها اعم از روزنامه، هفته ­نامه، ماه­نامه، فصل­نامه، سالنامه، گاه ­نامه، خبرگزاری و پایگاه­ های خبری در زمینه­ ها و گستره مختلف از این طریق صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مدیران مسئول و صاحب امتیازان رسانه­ ها هم بایستی در این پایگاه ثبت نام کنند و با گرفتن نام کاربری و رمز عبور، از این پس تمام درخواست­ ها، مکاتبات و ... خود را از طریق این پایگاه انجام دهند.

سهرابی با اشاره به ویژگی ­های این پایگاه خاطر نشان کرد: تمام شهروندان می ­توانند برای استعلام مجوز پایگاه­ های خبری و رسانه­ های مکتوب دارای مجوز در کشور، استان و شهرستان­ ها به این پایگاه مراجعه نمایند. همچنین وجود موتور جستجوگر رسانه­ ها در این پایگاه از ویژگی­ های این پایگاه می ­باشد. این موتور جستجوگر هم رسانه­ های دارای مجوز و هم رسانه­ هایی که درخواست مجوز داده­ اند را می­تواند به کاربران نمایش دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد برخی تسهیلاتی که از این طریق در اختیار مدیران مسئول و صاحب امتیازان قرار می­ گیرد، گفت: در جهت رفاه حال مدیران مسئول و نشریات، از این پس هرگونه درخواستی اعم از تغییر وضعیت نشریه، تغییر مدیرمسئول، تغییر لوگو و ... همچنین کارهای اداری معمول رسانه­ ها همچون اعلام وصول نشریات که سالها دغدغه مدیرمسئولان نشریات بود، از طریق این پایگاه انجام دهند.

سهرابی در مورد چگونگی اعلام وصول نشریات این گونه توضیح داد: چاپخانه­ ها از طریق این پایگاه مجازی با کارشناس مرکز اعلام وصول پیوند داده شده­ اند تا به صورت الکترونیکی اعلام وصول را در زمان بسیار کوتاهی انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: وجود این پایگاه باعث خواهد شد تا ما یک بانک اطلاعاتی جامع از رسانه­ ها در اختیار داشته باشیم. این بانک اطلاعاتی، داده­ های لازم را در اختیار تمام اصحاب رسانه، مسئولان و شهروندان قرار می­دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در پایان یادآور شد: راه ­اندازی این پایگاه در راستای اجرایی شدن هرچه بیشتر دولت الکترونیک، جلوگیری از رفت و آمدهای زیاد شهروندان و آسان نمودن کلیه کارهای مربوط به حوزه رسانه میباشد.

گفتنی است افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات، ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه بیش از پیش احساس می شد. از این رو معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه نموده است و متقاضیان محترم می توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده خود تا حصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها