خبرهای داغ:
در خضری دشت بیاض انجام شد

عطرافشانی امامزاده عبدالله به منظور ضیافت شب های احیا

بسیجیان حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض به منظور برگزاری ضیافت شب های احیا در ماه مبارک رمضان مزار امامزاده روستای کارشک را عطرافشانی نمودند.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۵۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مراسم عطرافشانی امامزاده عبدالله روستای کارشک خضری دشت بیاض به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر و جمعی از بسیجیان خواهر و برادر این شهر برگزار شد.

امام جمعه خضری در این مراسم با بیان اینکه امامزاده ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، گفت: توسل به این امامزاده ها خیلی مهم است ولی توسل مشخص و معین که باعث آرامش روح و روان انسان شود.

حجت السلام والمسلمین مدنی افزود: اگر بخواهیم در دنیا و آخرت به سعادت برسیم، احترام به امامزاده ها را نباید فراموش کرد چراکه امامزاده ها همانند امامان ما هستند.

مسئول نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه نیم بلوک نیز با بیان اینکه امسال 150 میلیون تومان اعتبار وام قرض الحسنه برای امور عمرانی این امامزاده اختصاص داده شده است، گفت: نذورات جمع آوری شده برای این امامزاده بطور مشخص تقسیم خواهد شد.

حیدری هدف اصلی از این عطرافشانی را مراسم ضیافتی دانست که در شبها و سحرهای احیا انجام خواهد شد و افزود: برخلاف سالهای گذشته که مراسم افطاری هر شب صورت برقرار بود اما امسال این نذورات خرج خود امامزاده می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مبلغ اختصاص یافته فقط برای امور عمرانی است، البته اموراتی همچون مسجد، سرویس بهداشتی، زائر سرا، رواق های امامزاده و ساماندهی قبور در حال بازسازی و تکمیل شدن است.

مسئول نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه نیم بلوک اظهار امیدواری کرد: آینه کاری یک هزار و 200مترمربع این امامزاده هم که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ بزودی و با کمک خیرین به اتمام برسد تا امامزاده پذیرای مسافرین و گردشگران زیادی باشد.

احمدی فرمانده حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض هم گفت: امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند. هرچند به همت بسیجیان امام زاده در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی به خوبی عمل شده اما امیدواریم مردم بیشتر کمک یار باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار