مسئول سازمان اردویی راهیان نورو گردشگری بسیج کرمانشاه گفت:راهیان نور غرب و شمال غرب نسبت به راهیان نور جنوب مظلوم واقع شده است که این مشکل از جانب استان های میزبان است که به صورت جدی پیگیر این قضیه نبودند.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۶۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، علی یوسفی راد  گفت:راهیان نور غرب و شمال غرب نسبت به راهیان نور جنوب مظلوم واقع شده است و این مشکل از جانب استان های میزبان است که به صورت جدی پیگیر این قضیه نبودیم  اما امروز به لطف خدا بهتر از سال های قبل توجهات به راهیان نور غرب و شمال غرب بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: به همت سردار فضلی به عنوان پرچم دار راهیان نور، دو سال است که دانش آموزان به سمت غرب راهی می شوند و قبل از آن نیز کاروان های دانش آموزی  فقط  به جنوب می رفتند ولی الان اوضاع بهتر شده است.
یوسفی راد خاطرنشان کرد: منطقه عملیاتی مرصاد پربازدید ترین منطقه زیارتی کرمانشاه است که زائران زیادی در طی سال از این منطقه بازدید می کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بحمد الله وضعیت خوبی در بخش زیر ساختها در کرمانشاه فراهم شده  و چند سالی می شود که عنایت ویژه ای به استان کرمانشاه شده است و این استان میتواند حدود  5هزار نفر از زائرین را به صورت دائم  در اردو گاه ها و زیارتگاه های های  قرارگاه راهیان نور سپاه اسکان دهد.
 
وی افزود: اگر بخواهیم در تامین اسکان زائرین  از آموزش و پروش و ارگان های دیگر کمک بگیریم این تعداد بیشتر می شود.
 
علی یوسفی راد خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از زائران از یادمان های استان کرمانشاه بازدید می کنند و استقبال مردم شهید پرور،غیرتمند ، خون گرم و مهمان نواز کرمانشاه از زائرین بسیار خوب است و این نوع رفتار را در دوران دفاع مقدس هم به خوبی نشان داده بودند.
 
وی تاکید کرد: کرمانشاه 8 یادمان در دل خود دارد که همگی سند دارند.
 
یوسفی راد  در خصوص ثبت ملی یادمان ها گفت: کاری که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس انجام دادند ایثار و از خود گذشتگی به صورت آگاهانه بود و طبیعتا باید این پایمردی ها سر مشقی باشد برای جوانان امروز و نیاز است که این رشادت ها ثبت ملی شوند تا جاودانه بمانند.
 
وی تصریح کرد: همه ساله بازدیدکنندگان خارجی را میزبان هستیم ولی امسال تا این لحظه حدود 20 زائر از کشور های دیگر از یادمان ها و مناطق عملیاتی کرمانشاه بازدید کردند.
 
این مقام مسئول در خصوص تاثیر بازدیدکنندگان خارجی از یادمان ها گفت: بازدید این زائران میتواند مظلومیت کشور و حقیقت جنگ را شفاف کند و برای جهانیان روشن کند و این حقانیت دفاع جانانه جوانان ما و غیرت و شجاعت جوانان ما را به رخ جهانیان برسد.
مسئول سازمان اردویی راهیان نورو گردشگری بسیج در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه موفق شد در  دوازدهمین جشنواره سرزمین نور در رشته های شعر عکاسی و داستان نویسی حائز رتبه های برتر شود.
انتهای متن/د
ارسال نظرات