دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

تلاش خودروسازان برای خروج از لیست صنایع انحصاری

کد خبر: ۸۵۳۳۴۶۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص مسئله افزایش قیمت های خودرو در سال جاری اظهار داشت: پس از تصویب شورای انحصار در سال 90 که اعلام کردند خودروی سواری یک کالای انحصاری است ما گرفتار سیاست های غلط شورای رقابت شدیم.

وی با بیان اینکه شورای رقابت به وظیفه اصلی خود یعنی ارائه فرمول قیمتگذاری عمل نمی کند، افزود: شورای رقابت باید فرمول های قیمت گذاری محصولات را به شکرت ها ارائه دهد اما به جای اینکار خود اقدام به قیمتگذاری و اعلام آن به مردم می کند و به نوعی در کار خودروسازان دخالت مستقیم می کند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت های خودرو در سال گذشته تنها 3درصد افزایش یافت، گفت: متأسفانه با اینکه 3ماه از سال 94 گذشته است شورای رقابت هنوز فرمولی برای افزایش قیمت به ما ارائه نداده است. این در حالی است که ارز مبادله ای با 10 درصد، مواد اولیه وارداتی با دستور وزیر صنعت از 4 به 10 درصد و حقوق کارگران 17 درصد افزایش قیمت داشته است و علاوه بر اینها قیمت های آب و برق و گاز را هم خود دولت افزایش داده است. با وجود این افزایش قیمت ها تکلیف خودروسازان چه می شود که باید با قیمت های گذشته خودرو تولید کنند؟

وی با بیان اینکه سال گذشته طی یک نامه به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوستار خروج صنعت خودرو از بین صنایع انحصاری شدم، تصریح کرد: از جمله مواردی که در آن نامه ذکر شد این بود که از سال 90 تاکنون تعداد شرکت های خودروسازی از 7 به 17 عدد رسیده است بود. چنانچه یک شرکت فعالیت انحاصری انجام دهد قطعا شرایط را به گونه ای تنظیم می کند تا شرکت های جدیدی توانایی تأسیس و فعالیت نداشته باشند در حالی که چنین چیزی در ایران وجود نداشت.

نعمت بخش در خاتمه گفت: شرکت های خودروسازی در حال حاضر نیاز به افزایش قیمت دارند تا بتوانند تولید و کیفیت محصولات خود را متناسب با نیاز مردم کنترل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار