خبرهای داغ:
امام جمعه قاین گروه های تروریستی را متحجر و ضد اسلام و مسلمین دانست و گفت: دولت کویت در برابر جنایت کشتار شیعیان روزه دار مسجد امام صادق(ع) این کشور سکوت نکند؛ چرا که سکوت نشانه ضعف دولت در برابر استکبار است.
کد خبر: ۸۵۳۳۴۷۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
سید مرتضی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با محکومیت انفجار تروریستی مسجد امام صادق(علیه السلام) شیعیان کویت در روز گذشته و کشته شدن شیعیان روزه دار اظهارداشت: متاسفانه قشری متحجر، کهنه کار و غیر منطقی به نام وهابیت و تکفیری که با همه مسلمین دشمن هستند؛ با همکاری آمریکا، صهیونیست و استکبار و با پول نفت و گاز عربستان از کشتار مسلمانان هیچ ابائی ندارند.

امام جمعه قاین با بیان اینکه گروه تروریستی و متحجر سلفی ها از صدر اسلام تا کنون وجود داشته و دشمن اسلام و مسلمین بوده اند، یادآور شد: این گروه با کافر خواندن مسلمانان و یا اصولاً مذاهب اسلامی همیشه در پی کشتن مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسلمانان اهل سنت کویت می گوید "شیعیان محبتی بجز محبت اهل بیت پیامبر ندارند و دشمنان برای همین موضوع شیعیان را به شهادت می رسانند"، عنوان کرد: کتب، استدلالات و اعتقادات شیعیان سبب نشر تفکر شیعی در دنیا شده است ولی افرادی متحجر می خواهند با تفرقه افکنی، مسلمین را به شهادت برسانند.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه دولت کویت از شیعیان این کشور حمایت می کند به طوی که نماینده ای از شیعیان این کشور در مجلس وجود دارد، افزود: از دولت این کشور خواستاریم که در برابر این جنایت سکوت نکند چرا که سکوت نشانه ضعف دولت در برابر استکبار و گروه های تروریستی است.

گفتنی است: مسجد امام جعفر صادق(ع) در مرکز پایتخت کویت روز گذشته هدف عملیات تروریستی انتحاری قرار گرفت .
این انفجار تروریستی نمازگزاران روزه داری را که مشغول اقامه نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد امام جعفر صادق(ع) بودند؛ مورد هدف قرار داد. در این انفجار 25 نفر کشته و بیش از دویست نفر زخمی شدند.

شایان ذکر است: مسجد امام صادق(علیه السلام)، مسجد شیعی در کویت است که در منطقه الصوابر قرار دارد و پیش از آن، نام این مسجد الحاکه بوده است.

این مسجد وابسته به عبدالله حائری احقاقی، مرجع دینی کویت بوده است و وی برای تبرک، نام این مسجد را امام صادق(علیه السلام) گذاشته است. مساحت مسجد، یک هزار و 800 متر مربع است این مسجد دارای حوزه علمیه نیز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها