نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ گفت: متاسفانه در طی مسیری که آب به سمت جویبار می‌آید نزدیک به حدود 1500 پمپ آب غیر مجاز گذاشته شده است که موجب شده آب لازم به زمین‌های شالیزاری جویبار نرسد.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۵۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کمال علیپور با اشاره به مشکل اساسی کشاورزان جویباری در تأمین آب کشاورزی، اظهار داشت: زمین‌های شالیزاری در جویبار به علت قرار گرفتن در پایین دست و نرسیدن به موقع آب سد شهید رجایی دچار مشکلات فراوانی از جمله خشکسالی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان جویباری حق آب خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، افزود: متاسفانه در طی مسیری که آب به سمت جویبار می‌آید نزدیک به حدود 1500 پمپ آب غیر مجاز گذاشته شده است که موجب شده آب لازم به زمین‌های شالیزاری جویبار نرسد.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، تصریح کرد: بر همین اساس در این جلسه مصوب شد تا آب منطقه‌ای در جیره بندی 72 ساعتی خود برای جویبار قطعی ایجاد نکند و همچنین نیرو‌های انتظامی قائشمهر و ساری نیز از کارکردن پمپ‌های آب غیر مجاز در بین مسیر جلوگیری کنند تا آب لازم به کشاورزان جویباری برسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این کارها تأثیر گذار باشد، افزود: اگر جلوی کارکردن پمپ‌های غیر مجاز گرفته شود مسلما بخشی از مشکل کشاورزان جویباری حل خواهد شد.

علیپور ادامه داد: در صورتی که این کارها به ثمر نرسد باید مسئولان جهاد کشاورزی وارد شوند و با اجرای ساز و کارهای لازم خسارت این کشاورزان را از طریق بیمه پرداخت کنند.

طبق گفته مدیرجهاد کشاورزی جویبار به علت کمبود آب کشاورزی بیش از 700 هکتار از از زمین‌های شالیزاری این شهرستان در معرض خشکسالی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها