ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت علیه السلام گفت: امروز دنیا آبستن حوادث ویژه‌ای است که انسان احتمال می‌دهد این‌ها دارد جوامع بشری را به سمت یک مدیریت واحد برای زعامت ولی الله اعظم آقا امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف سوق می‌دهد .
کد خبر: ۸۵۳۳۶۶۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

"حاج مرتضی طاهری" ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به تشییع باشکوه 175شهید غواص و100 شهید گمنان دوران دفاع مقدس گفت: شهدا، مخصوصا شهدایی که پیکرهای آن ها به عنوان شهدای گمنام استخوان هایشان را می آورند اینها گویا خودشان مانده اند برای امروز جامعه ما، امروزی که همه غرق در مظاهر مادی شده اند غرق در دنیا شده اند.

وی با اشاره به فرازهای از مناجات شعبانیه ادامه داد: بعضی از دولتمردان ما فقط از دریچه مادیت به مسائل نگاه می کنند یعنی ما در مناجات شعبانیه که گذشت عباراتی داریم که اگر انسانی اعتقاد به این کلام امام علی علیه السلام داشته باشد تسلیم غیر خدا نمی شوند، انگار بعضی مسئولین حتی یکبار این مناجات را یا نخوانده اند یا به مضامین توجه نکرده اند و یا اعتقادی به آن ندارند.

طاهری گفت: اگر به مضامین مناجات شعبانیه توجه می شد دیگر همه دنبال مادیات نبودند و اعتقاد به قدرت های غیر الهی و غیرمعنوی نداشتند، با اینکه این اعتقاد یک انسان مومنی که "لا موثر فی وجود الا الله" هیچ کسی غیر خدا در عالم وجود تأثیرگزارد نیست.

شهدا پیامبر گونه می آیند و تحول ایجاد می کنند/ درس شهدا این بود که ما را از چیزی نترسانید و به چیزی تهدید نکنید

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بیان کرد: وقتی انسان ها در حال غوطه ور شدن در این موج می شوند و غرق می شوند این شهدا هستند که خودشان را برای این روزهای ما نگه داشته اند، می آیند و یک تحول 180 درجه ای ایجاد می کنند و انسان ها برمی گردند به جایگاهی که شهدا بودند و به آن زمان هایی که شهدا ایثارگری کردند.

وی با اشاره به تاثیرات فرهنگی حضور و تشییع پیکرهای مطهر شهدا در تهران گفت: این تشییع نشان داد که شهدا چه رسالتی را هنوز بعد از گذشت سال ها از دفاع مقدس به دوش دارند و چگونه پیامبر گونه می آیند و تحول ایجاد می کنند و شخم می زنند اوضاعی که بوجود آمده و به روز اول بر می گردند.

طاهری حضور مردم در تشییع باشکوه پیکر شهدا را حامل دو پیام مهم عنوان کرد و اظهار کرد: پیام حضور مردم دو تا مسئله مهم بود، یک برای خود شهدا که ما شما را فراموش نکرده ایم. دومین پیام آن برای مسئولین و دنیا بود. اینکه مسئولین و دنیا بداند ما همان نسل شهادت هستیم، ما را از چیزی نترسانید و به چیزی تهدید نکنید. ما همچنان پای انقلاب و نظام ایستاده ایم.


به حماسه ای مانند 9دی احتیاج بود/ هیچ کجای دنیا پیکر شهدا بعد از این همه سال موج حماسی ایجاد نمی کند

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام تصریح کرد: شهدای دلیر واقعاً این شهدایی که اخیرا آوردند، شهدای غواص که با دست های بسته و لب های تشنه به شهادت رسیدند و تسلیم نشدند، کافی بود یکی از این ها حرفی خلاف اعتقادات ما می زد و یک حرف صدام پسند یا استکبار پسند می زد، دست هایش را باز می کردند و آب هم به او می دادند ولی این ها پیامشان، پیام مقاومت بود و امروزه مردم با حضورشان پیام مقاومت را هم به مسئولین و هم به دنیا دادند.

وی گفت: شهدا به مسئولین پیام دادند که شاید شما بریده اید اما فکر نکنید که مردم هم بریده اند، آنها نمی برند. در مذاکرات و در تصمیم گیری ها عزت و اقتدار را فراموش نکنید این شهدا رفتند که عزم این نشام بماند و ما هم ایستاده ایم که عزت این شهدا بماند.

طاهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره پیام مقام معظم رهبری در تجلیل از جایگاه 170 شهید غواص و 100 شهید گمنام دفاع مقدس گفت:واقعا الان به یک حماسه نیاز بود. حماسه ای مثل 9 دی و الحمدالله این بوجود آمد. با حضور این شهدا، با برکت وجود این شهدا و گرنه هیچ کجای دنیا اینطوری نمی شود تصور کرد که یک مشت استخوان و یک مشت بادگیرهای نیمه پوسیده در بدن ها و دست های بسته اینطوری موج حماسی جهانی ایجاد کند و این فقط برکت این شهداست.

شهدا برای دلگرمی و هشدا و اخطار آمدند/ مردم ما مردم عاشورا هستند؛ مردم رمضان

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ادامه داد: در مسائل داخلی و بین المللی کسانی که خلاف این رویه حرکت می کنند شهدا را نسناخته اند و جفا می کنند. ممکن است بعضی ها اسم شهدا را بیاورند و ظاهراً به آنها احترام کنند ولی در عمل اینگونه نباشند ولی این شهدا آمده اند به همه دلگرمی بدهند هم هشدار هم اخطار.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند "سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید."این نیاز وجود داشت که بعضی تصور کردند آن دوران تمام شده و مردم همه دنبال مادیات و دنبال چشم به توافق و امتیاز و این حرف ها نیست مردم ما مردم عاشورا هستند؛ مردم رمضان هستند.

طاهری با اشاره به عشق و علاقه ملت ایران به مبانی دینی و اسلامی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که مردم هفده هجده ساعت گرسنگی و تسنگی را به عشق خدا تحمل می کنند و گرنه اگر این اعتقاد نباشد کدام عاقلی حاضر است این کار را بکند. این عمل بر آمده از عشق، اعتقاد و ایمان به خدا است. در مباحث زندگی هم همینطور است. درست است که متأسفانه امروزه نوعی از تجملگرایی که این هم برخی از مسئولین به آن دامن زده اند و مردم هم به آن سمت رفته اند ولی این غباری که حضرت آقا در پیامشان فرمودند این غبار روی این اعتقاد پاک کشیده شده؛ غبار تجملگرایی غبار ترس و رعب از قدرت ها غبار جاه طلبی و اتهام به دیگران جدل غبارهای مختلف این شهدا آمدند که این غبار را از روی این اعتقاد زرین و زلال بردارند و این درخشش و این اتحاد خودش را نشان بدهد، که الحمدلله اینطور هم شد.


دنیا آبستن حوادث ویژه ای است/ اتفاقات اخیر دنیا نشان می دهد جوامع بشری در حال حرکت به سوی یک مدیریت واحد برای زعامت ولی الله اعظم است

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در پاسخ سوالی درباره تفاوت ها و حساسیت رمضان امسال با سال های گذشته نیز گفت: به هر حال امروز دنیا آبستن حوادث ویژه ای است. حوادثی که احتمال این را انسان می دهد که اینها دارد جوامع بشری را به سمت یک مدیریت واحد برای زعامت ولی الله اعظم آقا امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف سوق می دهد و با توجه به اینها امسال ویژگی خاصی دارد از طرفی دیگر مظلومیت مردم یمن که همین دیروز و امروز در یک انفجار چند مسجد که جنایتکران خبیث داعشی انجام دادند. انسان که این ها را می بیند مقداری به تفکر و احساس مسئولیت بیشتر وا می دارد و این تفاوت رمضان امسال با سال های قبل است.

وی درباره وظایف همه شیعیان جهان به خصوص مردم روزه دار کشورمان در قبال برادران دینیمان در سایر کشورها اسلامی اظهار داشت: وظیفه ما همدردی و کمک رسانی و همراهی است. خدای نکرده اگر یکی از این حوادث برای ما و خانواده ما اتفاق می افتاد چه توقعی از دیگران داشتیم. هم پیام رسانی هم مظومیت این مردم را برجسته کردند و به جهانیان نشان دادن در شبکه های مجازی و کمپین های جهانی هر کدام می تواند به نوعی وظیفه ما باشد.

طاهری در بخش پایانی این مصاحبه رمضان را فرصتی مناسب برای تشکیل خانواده جوانان دانست که چرا که در این ماه انسان رابطه بهتر و نزدیکتری را با خداوند متعال ایجاد می کند و بیان کرد:اتفاقی که چندی است از طریق مختلف برای جوانان رغم خورده است بحث بی اعتقاد کردن آن ها نسبت به خدا است که به نوعی ترساندن از خدا نیز است. رمضان فرصتی است که این اعتماد از دست رفته برای جوانان ایجاد شود و منبری ها و مداحان به این موضوع بپردازند.

تقویت خدا باوری در بین جوانان/ لزوم توجه به وعده های الهی؛ خدا فرمود ازدواج کنید من شما را بی نیاز می کنم

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام افزود: متأسفانه سال های گذشته اهل منبر در جلساتشان به سبک روزنامه خواندن و اخبار خواندن روی آوردند یعنی امر به معروف و نهی از منکر متأسفانه فراموش شده بود. در منبر وظیفه اهل منبر این است که بیایند این اعتقاد از دست رفته را به جوانان برگردانند یعنی جوانان را به خداباوری برگردانند.

 وی با اشاره به اینکه در مناجات شعبانیه آمده است که خدایا اگر تو ما را تحریم کنی کی به ما روزی بدهد تاکید کرد: جوانان باور کنند خداوندی که انسان ها را خلق کرده روزی آن ها را فراهم می کند، این یک درس بزرگ اعتقادی است یعنی تا زمانی که خدا ما را تحریم نکرده نباید از تحریم کسی بترسیم.

طاهری با انتقاد از اینکه چرا ما جوانان را در امور مادی ترسانده ایم و آن ها را نسبت به مبانی دینی بی اعتقاد کرده ایم گفت: جوانان خدا را رزاق بدانند، خدا را قادر کل شی بدانند، خدا را راستگو بدانند. خدا در قرآن کریم گفته اگر ازدواج کنید و فقیه باشید من شما را بی نیاز می کنم. نهایت شرک و بی اعتقادی است که این آیه را نادیده بگیریم. شما برو ازدواج کن خدا همه این ها را فراهم می کند.

مشغول کردن جوانان به تحصیل سناریویی برای جلوگیری از ازدواج است/ باید کاری کنیم که مورد مباهات پیغمبر گرامی اسلام باشیم


ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام خاطر نشان کرد: همه پدران ما مگر این گونه نبودند که ابتدای ازدواج چیزی نداشتند. مردم را نسبت به این مظاهر شرک آمیز که شرط های سنگین می گذارند و آن چیز بدی که در جامعه بوجود آمد و خدا نگذرد از کسانی که دامن زدند به این بی اعتقادی ها و اصرار بر درس خواندن دخترها، که می گویند آقا نه این درس زندگی جامعه و زندگی مشترک در فرزندآوری جوانان اثرگذار است، والله دروغ است و خطوطی است که بیگانگان ترسیم کرده اند برای ما. زن باید در حد فهم خودش که تا حد دیپلم است به نظر من بیش از این هم نیاز نیست اگر هم می خواهد بخواند مقدار درس دینی بخواند و درس زندگی بخواند و آموزش های توانایی های شوهرداری و زندگی داری که چگونه زندگی خوبی را بسازد.

وی اظهار کرد: متأسفانه یکی از پدیده های زشت این است که دختر باید درس بخواند دختری که لیسانس گرفت دیگر شوهر کمتر از لیسانس یا فوق لیسانس رضایت نمی دهد و اگر جوان دیپلمه است که توان دارد زندگی اداره کند، جوان پاکی است این باید بماند بدون همسر آن دخترخانم هم به سنتی برسد که دیگر آرزوی همسر را به گور ببرد و دیگر جامعه به فساد کشیده شود این ها یک سناریو سریالی است. یک سریال از پیش تعیین شده است همه این ها حلقه سریالای است که بیگانه ترسیم کرده است و سالهاست برخی از خودی ها حرف بیگانگان را می زنند. فرزند کم تر زندگی بهتر.

طاهری تاکید کرد: باید منبری ها و مداحان هر کدام به سهم خود نسبت به ریشه ترس از ازدواج و تقویت اعتقاد به خدا و اهمیت ازدواج در سنین مناسب که برای پسر26 و برای دختر 18 سال است که کارشناسان امور تربیتی تایید می کنند و برای فرزندآوردن هم باید این اعقاد تقویت شود که پیامبر فرمود ازدواج کنید، تولید نسل کنید من امتم را مباهات می کنم، باید کاری بکنیم که مورد مباهات پیغمبر گرامی اسلام باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات