خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی استان یزد در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضائیه مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۷۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مسئول امور ایثارگران دادگستری استان یزد، بعد از ظهر دیروز در مراسم تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان یزد با ارائه آماری از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در دستگاه قضایی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 36 درصد کارکنان دادگستری استان یزد جزو خانواده ایثارگران و شهدا محسوب می‌شوند.

حمید سفید خاطر نشان کرد: 124 نفر از کارکنان دستگاه قضایی فرزندان، خواهر یا برادران شهدا و 119 نفر نیز از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند ضمن اینکه چهار نفر از کارکنان این دستگاه نیز از آزادگان سلحشور این دورانند.

وی با بیان اینکه 45 نفر از فرزندان جانبازان نیز در دستگاه قضایی استان یزد شاغل هستند، بیان کرد: 193 نفر از اعضای خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان نیز در دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی نظیر ثبت اسناد و املاک، اداره کل زندان‌ها، پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی، بازرسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، شوراهای حل اختلاف و ... مشغول به فعالیت هستند.

مسئول امور ایثارگران دادگستری استان یزد با بیان اینکه حماسه‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، چتر امنیت را در جامعه امروز گسترانیده است، افزود: روحیه ایثارگری آن دوران امروز نیز در خدمت‌رسانی به مردم تبلور یافته است و امیدواریم با فعالیت جامعه ایثارگری در دستگاه قضایی، روحیه ایثار در جامعه تقویت شود.

سفید، ثبت خاطرات جامعه ایثارگران در هر پست، مقام و کسوتی را ضروری خواند و بیان کرد: این افراد باید با ثبت خاطرات خود، الگویی برای نسل‌های بعد که جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان را درک نکردند، باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد نیز در این همایش ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش اظهار داشت: امروز اگر آزادی، امنیت و عدالت به طور نسبی در کشور برقرار است، به خاطر رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام احمد نقیب عنوان کرد: صبر خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز ستودنی است و امروز این افراد باید در جایگاه خدمت‌رسانی به مردم، الگویی برای همگان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تحقق نیازها و درخواست‌های ایثارگران و جانبازان بر اساس قوانین مصوب شد و بیان کرد: ادارات و سازمان‌ها در صورتی که نمی‌توانند خواسته‌های آنها را محقق کنند، باید در صدد دلجویی از آنها برآیند.

یکی از آزادگان جنگ تحمیلی نیز در این همایش اظهار داشت: دستگاه قضایی در حال حاضر در اوج اقتدار به وظایف خود در راستای اجرا و تحقق عدالت عمل می‌کند.

احمد هژبری با اشاره به اینکه شهید بهشتی نقش مهمی در زمینه تدوین قانون اساسی بر عهده داشت، افزود: این شهید والامقام جان خود را در راستای حفظ ولایت‌فقیه و نظام اسلامی از دست داد و به مقام والای شهادت نائل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، رمز ماندگاری نظام اسلامی و اقتدار ملت ایران را ولایت فقیه دانست و افزود: در سایه ولایت فقیه، این انقلاب توانسته 36 سال با صلابت و اقتدار به پیش برود و دشمن با وجود تحریم‌ها و تبلیغات خود، همچنان ناکام است.

 

ارسال نظرات