آیین تودیع و معارفه مدیر جدید بسیج دانش آموزی و فرماندهی حوزه ایمان شاهرود با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۹۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیین تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج دانش آموزی و فرمانده حوزه ایمان سپاه شاهرود با حضور مسئولین سپاه و آموزش و پرورش شاهرود در اتاق جلسات آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد.

در این جلسه که فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیریت آموزش و پرورش و معاونان اداره حضور داشتند، از زحمات محمدمهدی اسماعیلی در مدت تصدی مسئولیت مدیر بسیج دانش آموزی شهرستان و فرمانده حوزه ایمان تقدیر و حکم سرپرستی مدیر بسیج دانش آموزی و فرمانده حوزه ایمان به سرهنگ پاسدار جمال الدین غنایی تنفیذ شد.

حجت الاسلام علی شریفی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود در این جلسه با اشاره به علم و ایمان گفت: علم و ایمان دو بازو برای پیشرفت و تعالی انسان است و باید از این بازو به نحوه شایسته ای بهره بُرد.

وی افزود: علم به همراه نور خود که ایمان است سبب معرفت می شود و بدون این نور انسان را به ظلمت می کشاند و خود ایجاد حجاب می کند و انسان را به گمراهی رهنمون می سازد.

شریفی با تاکید بر ترویج ایمان و معرفت همراه با علم به دانش آموزان گفت: امام بر تعلیم و تعلم تاکید داشتند که این تاکید اسلام است که باید علم همراه با ایمان باشد تا اثربخش باشد و در غیر آن اثر مورد انتظار را نداشته و گمراه کننده است.

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تاکید بر کار فرهنگی بسیج گفت: بسیج فرهنگ ناب است و باید این فرهنگ در جامعه ما به خصوص نسل جوان ما ترویج،تبیین و نهادینه شود و این کار بسیج دانش آموزی به عنوان نهاد متولی این امر در بسیج است.

میرابوالحسنی افزود: با توجه به اینکه مسئول جدید بسیج دانش آموزی خود توجیه به برنامه های فرهنگی است باید از این ظرفیت در مدارس استفاده شود و بر توجه به فرهنگ در کنار تعلیم در مدارس با همکاری بسیج ما نیاز داریم.

وی با تاکید بر توجه به واحدهای امیدان بیان کرد: پایه و اصل حرکت ما باید در واحدهای امیدان یعنی مدارس ابتدایی که شاکله فرهنگی دانش آموزان را تشکیل می دهد باید قرار گیرد و توجه ویژه ای به این مقطع تحصیلی شود.

فرمانده سپاه شاهرود نیز در این جلسه با تاکید بر جایگاه ویژه بسیج دانش آموزی در ساختار سازمان بسیج اظهار کرد: ما اعتقااد داریم معضلات جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی سیاسی با توجه به قشر دانش آموز جامعه قابل مرتفع شدن است و این می تواند آینده کشور را تامین کند.

حمید دامغانی تصریح کرد: اگر ما به قشر دانش آمور توجه ویژه نماییم هجمه دشمنان در مسائل مختلف در آینده کمتر و تاثیرگذاری آنها بر نسل های بعدی ما کمرنگ خواهد شد و این یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به فرهنگ دانش آموزان و فرهنگسازی این قشر عنوان کرد: ما در بسیج تلاش می کنیم فرهنگ ناب اسلام را در جامعه گسترش دهیم و بسیج دانش آموزی مسئولیت سنگینی در این زمینه به عهده دارد و ما نیز در کنار این نهاد برای تحقق اهداف قرار داریم.

مسئول سابق بسیج دانش آموزی شاهرود نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در مدت تصدی این مسئولیت از همکاری و همراهی آموزش و پرورش و سپاه تقدیر و تشکر کرد.

جمال الدین غنایی مسئول جدید بسیج دانش آموزی شاهرود نیز در این جلسه با تاکید بر خدمت رسانی به بسیج دانش آموزی گفت: با تمام توان در خدمت بسیج در سالی که سازمان بسیج دانش آموزی با شعار(دانش آموز محوری) قرار داده است و تلاش ما هم همراهی دانش آموزان در امورات بسیج است.

وی افزود: برآنیم در سال جدید تحصیلی از ظرفیت دانش آموزان در مدیریت بسیج دانش آموزی مدارس استفاده نماییم و اولویت با مدارس دبیرستان دوره دوم است که فرماندهان واحدهای آنها امسال دانش آموز خواهند بود و فرهنگیان در کنار آنها در جهت تحقق اهداف بسیج همراهی و همکاری می کنند.

غنایی تصریح کرد: در راستای اهداف سازمان بسیج دانش آموزی امسال ما در بخش های فرهنگی،علمی پژوهشی،سازندگی و نیروی انسانی در کنار فرمانده واحد از پتانسیل دانش آموزان در واحد و حوزه مقاومت بهره مند خواهیم شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتاسیل دانش آموزان در پیشبرد اهداف بسیج دانش آموزی گفت: ما تلاش می کنیم تا نقش دانش آموزان در اداره واحدهای بسیج و حتی حوزه دانش آموزی بیشتر شود چرا که اعتقاد داریم باید مدیر پرور برای کشور و تربیت کننده دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها