خبرهای داغ:
داعشی ها ‌می‌خواستند به سمت عتبات عالیات بیایند،‌ به آنها پیغام دادیم اگر نزدیک این اماکن مقدس ‌شوید، ‌مستقیم وارد میدان شده و می‌دانید که توان مقابله با بسیجیان ایرانی را ندارید.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۲۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی بعدازظهر امروز در همایش بزرگداشت سالروز هفتم تیر و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یارانش در استان البرز ‌اظهار داشت: چند روز قبل به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم، ایشان تأکید داشتند که نسل اولی‌های انقلاب باید چهره و شخصیت شهدا را برای نسل جوان به درستی معرفی کنند بنابراین وظیفه داریم ظرفیت، صبر، تحمل و مقاومت شهدا را برای نسل جوان به درستی تشریح و تبیین کنیم.

وی اظهار داشت:‌ متأسفانه بسیاری از جوانان شناخت دقیقی از شهدا و ویژگی‌های آنها نداشته و حتی بسیاری از ما نمی‌دانیم که استان البرز در طول دوران دفاع مقدس 6 هزار شهید، 6 هزار و 500 جانباز و بیش از یک هزار آزاده به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: به راستی اگر ما از نهادهای مسئول در این زمینه سؤال کنیم که برای شهدا چه کرده‌اید، چه پاسخی خواهند داشت و به راستی چه تعداد از جوانان ما شهدای دوران دفاع مقدس را به خوبی می‌شناسند.

سردار صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شخصیت شهید مظلوم دکتر بهشتی پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی کم‌نظیر، بزرگ مرد تاریخ ایران و دارای نبوغ فکری و صفات برجسته اخلاقی بودند که از او انسانی متعالی و انسانی در طراز انسان قرآنی ساخته بود.

وی افزود: شهید مظلوم بهشتی از یک سو مجتهدی جامع نگر و از سوی دیگر در علوم روز به‌ویژه سیاست، اقتصاد و تاریخ غرب دانشمند بود و می‌توانست به 3 زبان آلمانی، انگلیسی و عربی سخنرانی کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطره‌ای از حضور آیت‌الله بهشتی در نوفلوشاتو اشاره کرد‌ و گفت:‌ زمانی که شهید بهشتی به نزد امام آمدند با ایشان جلساتی داشتند و پس از آن بود که امام خمینی (ره) در سخنان خود به جای استفاده از واژه حکومت اسلامی از عبارت جمهوری اسلامی استفاده کردند.

صفوی در ادامه به نقش آیت‌الله بهشتی و مجلس خبرگان و تصویب قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه در آن زمان ریاست این مجلس با فرد دیگری بود، اما شهید بهشتی به‌ عنوان قائم‌مقام مجلس فوق نقش بسیار ارزنده‌ای در تدوین قانون اساسی و به‌ویژه اصل مترقی ولایت فقیه داشت.

صفوی تصریح کرد: این درحالی است که در آن دوران در کنار افراد انقلابی و روحانیون برخی از لیبرال‌ها، ملی‌گراها و حتی آدم‌های ناباب حضور داشتند که درباره قانون ولایت فقیه سروصدای زیادی به پا کرده بودند.

وی تأکید کرد که ما باید این شهدای بزرگوار را باید به درستی به نسل جوان معرفی کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل منطقه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 5 سال است که یک مثلث شیطانی متشکل از کشورهای اروپایی ـ آمریکا، صهیونیسم و برخی کشورهای عرب و غیرعرب جنگ‌های نیابتی را در سوریه، عراق، ‌لبنان و یمن راه‌اندازی کرده است.

صفوی با طرح این پرسش که اهداف این جنگ‌ها چیست و چرا غربی‌ها عده‌ای تروریست را به جان مردم انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: مثلث شیطانی فوق اهدافی را از جنگ‌های فوق دنبال می‌کند که عبارت است، از بین بردن توان انسانی و اقتصادی کشورهای محور مقاومت، به نفع رژیم صهیونیستی، تجزیه برخی کشورهای اسلامی، جلوگیری از گسترش موج بیداری اسلامی، ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها و بالاخره فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: برخی از بمب‌هایی که سعودی‌ها بر سر مردم یمن می‌ریزند بیش از 5 میلیون دلار قیمت دارد و در سال‌های اخیر بیش از 100 میلیارد دلار سلاح از طرف کشورهای آمریکایی و اروپایی به کشورهای منطقه فروخته شده است.

صفوی گفت:‌ آیا با این سلاح‌ها یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک شده و آیا سران این کشورها حتی یک کلمه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی سخن گفته‌اند؟

وی ادامه داد: با شروع جنگ‌های نیابتی تاکنون 9 میلیون نفر از مردم سوریه و عراق آواره شده و بیش از 3 میلیون نفر نیز به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و شاهد هستیم که این داعشی‌های جنایتکار زنان مسلمان سوریه را در کشورهای مانند ترکیه به این شیخ‌های عربی به‌ عنوان کنیز و برده می‌فروشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حال جمهوری اسلامی در این میان از مقاومت، حمایت سیاسی، معنوی کرده و به آنها مشاوره نظامی داده و به مردم آواره غذا و دارو می‌دهد.

صفوی بیان داشت: برخی از جوانان می‌پرسند چرا ما باید از عراق و سوریه حمایت کنیم و من پاسخ می‌دهم که اگر با این داعشی‌های جنایتکار که هیچ دین و ایمانی ندارند در آن سوی مرزها نجنگیده و امنیت کشورمان را در این مناطق تأمین نکنیم باید با این تروریست‌ها در کنار مرزهای خود بجنگیم.

وی به برخی از جنایات تروریست‌های داعشی اشاره کرد و گفت: آنها حاضرند برای منافع خود و اربابانشان هر جنایتی را مرتکب شوند و شاهد هستیم که زنان باردار را گرفته، شکم آنها را دریده و جنین زنان باردار را کباب می‌کنند، حال این پرسش مطرح می‌شود آیا شما نباید با این تفکر شیطانی مقابله کنید؟

سردار صفوی افزود: امروز به برکت ولایت شاهد هستیم که امنیت در ایران برقرار بوده و جمهوری اسلامی با عزت و سربلند است؛ چراکه رهبری معظم انقلاب فقط رهبر ما نیستند، بلکه ایشان فرمانده دفاع از بلاد مسلمین، فرمانده دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فرمانده دفاع از عتبات عالیات در جهان اسلام هستند.

وی به پیام ایران به داعشی‌ها اشاره کرد و ادامه داد:‌ آنها می‌خواستند به سمت عتبات عالیات بیایند و به آنها پیغام دادیم اگر نزدیک این اماکن مقدس مسلمانان در عراق شوید، خودمان مستقیم وارد میدان شده و می‌دانید که توان مقابله با بسیجیان ایرانی را ندارید.

مشاور مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث ماه‌های اخیر در یمن اشاره کرد و افزود: یمن کشوری است با حدود 25 میلیون نفر جمعیت و مردم شجاع و مؤمنی دارد و دارای تاریخ هزاران ساله بوده و در طول تاریخ با ایرانیان رابطه دوستی مستحکمی داشته‌اند؛ از جمله آن که در زمان حمله ابرهه به مکه مکرّمه لشگر ابرهه پس از شکست در فتح مکه که با عنایت خداوند محقق شد به یمن بازگشته و آنجا به مردم یمن ظلم ستم بسیاری کردند.

صفوی گفت: در آن تاریخ مردم یمن از ایرانیان کمک گرفتند و ایران لشگری را به یمن فرستاد و سپاه ابرهه که از حبشه آن‌ دوران آمده بود را متلاشی کردند و در همان جا مستقر شدند و مردم یمن به این ایرانیان لقب فرزندان فارس دادند.

وی ادامه داد: پس از بعثت رسول اکرم یکی از ایرانیان در یمن از طرف حضرت علی(ع) به‌عنوان حاکم منصوب شد و او تمام یمن را مسلمان کرد. در حال حاضر 50 درصد یمنی‌ها شیعه بوده و 50 درصد دیگر نیز برادران اهل سنت از مذهب شافعی هستند و خود را محبّ علی و فرزندان علی می‌دانند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: سعودی‌ها در حمله به یمن به اهداف خود نرسیدند و به طور قطع بازنده و شکست‌خورده نهایی نیز سعودی‌ها خواهند بود.

صفوی در پایان به مذاکرات ایران با کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید با ایران مذاکره کرده و قدرت منطقه‌ای و سیاسی ما را بپذیرند و با فضل الهی و با هدایت مقام معظم رهبری ملت ایران در این برهه حساس نیز به پیروزی می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها