رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: جریان ترور باید توسط جامعه بین الملل سرکوب شود و جمهوری اسلامی پیشتاز مبارزه با این جریان است.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۳۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

حجت الاسلام سعید مهدوی امین رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان در مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر که با حضور مسئولین استانی در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: کشور ما در طی سالیان گذشته و در طول عمر انقلاب اسلامی همیشه قربانی ترور و  بوده و آسیب های زیادی از  این جریان منحوس دامنگیر جهانیان به ما وارد شده  است که حادثه 7 تیر شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در 7 تیرماه سال 1360 نیز حادثه ای از این نوع بود.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به افرادی که در این ترورها به شهادت رسیده اند داشته باشیم  که چه ضایعاتی  در این حوادث تروریستی متوجه کشورمان شده است، افزود: شهیدانی مانند شهید مطهری، مفتح، محلاتی، حقانی و رجایی و باهنر از قربانیان ترور هستند و یکی از این شخصیت های بلند مرتبه، شهید بهشتی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان نظم، امیدواری و خلاقیت را از ابعاد شخصیتی شهید بهشتی برشمرد و گفت: کسانی که همراه و همرزم شهید بهشتی بوده اند نقل می کنند که نظم شهید بهشتی مثال زدنی و ایشان وقت شناس بود؛ شهید بهشتی همواره به آینده امیدوار بود و هیچ گاه در بین دوستان مایه یاس و ناامیدی و دلسردی نبو و ایشان .شخصی مبتکر و خلاق بود.

مهدوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در باب تقوای این شهید بزرگوار فرمودند شهید بهشتی  تنها به لباس، روحانی نبود، به حقیقت ایمان  روحانی بود. به روحانی و روحانی بودن ایمان و اعتقاد داشت.مردی شدیدا متعبد بود، دین و شریعت را از بن دندان قبول داشت؛ با کمال اخلاص کار می کرد. عامل به شرع و اهل تظاهر و ریاکاری نبود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی اهل مبارزه بود و با امام(ره) و امت عهد بست که تا آخر مبارزه را ادامه دهد و به این عهد وفا کرد، افزود: شهید بهشتی مظلوم بود و امام(ره) در خصوص مظلومیت شهید بهشتی فرمودند:  آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم شهادت ایشان نیست و در مقابل شهادت بهشتی ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در کشور است ؛ شهید بهشتی هم خون داد و هم خون دل خورد.

شهید بهشتی سهم بسزایی در قانون اساسی دارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان قانون اساسی و قوه قضاییه را از دستاوردهای شهید بهشتی دانست و گفت: امروز یکی از محکم ترین و مدرن ترین و کارآمدترین قانون های دنیا همین قانون اساسی جمهوری اسلامی است که شاکله و چارچوب خود را از دست نداده است و  اصل ولایت فقیه که مهم ترین و اساسی ترین اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط این شهید بزرگوار و به توصیه امام(ره) آورده شد.

مهدوی تصریح کرد:  قوه قضاییه دست ساز و چیزی است که این شهید بزرگوار پی نهادند و ساماندهی این  قوه از دستاوردهای شهید بهشتی بود که  توانستند یک بنیان قوی با این چارچوب محکم را بنا کند.

وی بیان کرد: شهید بهشتی در مقام علمی یک روحانی روشنفکر از جنس شهید مطهری بود که روحانیونی بودند که هرگز تحت تاثیر روشنفکران غرب زده قرار نگرفتند .

 رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان  با اشاره به اینکه شهید بهشتی در محضر آیت الله بروجردی، امام (ره) و آیت الله طباطبایی نیز حضور داشتند، گفت: ایشان مدتی را در آلمان سپری کرد و یکی از بنیان هایی که ایشان در خارج بنا نهاد تدوین یک برنامه 5 ساله بود و با این برنامه پنج ساله توانست شاگردانی تربیت کند که بعد از شهادتش بلافاصله کار را به دست گرفتند و نگذاشتند این مرکز فرهنگی تعطیل شود.

وی تاکید کرد: باید از شهید بهشتی و کسانی که در راه انقلاب خون دادند و خون دل خوردند الگو بگیریم.

جریان ترور توسط سران استکبار راه انداخته شده است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره با تاکید بر اینکه کشورهای بیگانه ای مانند آمریکا، انگلیس و اسراییل همیشه تاریخ به دنبال فتنه گری و ایجاد مشکل در جنبش ها و  انقلاب ها بوده اند ، گفت: امروز جریانی که سران استکبار راه انداخته اند و نسبت به وقایعی که در عالم اتفاق می افتد، کاری ندارند و دنبال جریان هسته ای ایران و یا حقوق بشر هستند تا شاید جمهوری اسلامی را محدود کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه امروز هجمه هایی که علیه جهان اسلام و فتنه هایی که در عالم اسلامی است و کشورهای اسلامی را ملتهب می کنند، افزود: رهبر انقلاب باید همه این ها را به جان بخرد و خون دل می خورد.

وی با تاکید بر اینکه جریان ترور و تروریسم باید توسط همه کشورها و جامعه بین الملل سرکوب شود، اضافه کرد: جمهوری اسلامی پیشتاز است مبارزه با تررور و تروریست و امروز امید ملت های جهان و کشورهای منطقه است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان به نقل از خبر آزاد ادامه داد: خدا را شکر می کنیم که در کشوری هستیم که امروز ام القرای جهان اسلام است و توانسته است به برکت نفس قدسی حضرت امام(ره)، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پشتوانه ملت عظیم  امید مستضعفان عالم باشد.

مهدوی داعش، طالبان، القاعده و  تکفیری را جریان های ترور عنوان کرد که استکبار جهانی از آن ها حمایت می کند و گفت: تروریست های دولتی چه بلاها بر که بر سر مردم می آورند و هر روز شاهد بمب گذاری و کشتار در کشورهای منطقه هستیم که جامعه بین الملل باید این جریان ترور را سرکوب کند.

لازم به ذکر است که این مراسم توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج طلاب و روحانیون لرستان برگزار شد.


ارسال نظرات