خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا:

شهید بهشتی تدوین گر قانون اساسی کشوربود

امام جمعه بوئین زهرا گفت: این شهید بزرگوار مولد فکری انقلاب و تدوین گر قانون اساسی کشور بود و همین قانون اساسی امروز جزء 10 قانون مترقی دنیا است.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۱۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام محمد همایون زرینه در کلاس اخلاق کارکنان سپاه ناحیه بوئین زهرا با بیان اینکه شهید بهشتی، شهید مظلوم این انقلاب بود گفت: این شهید بزرگوار موتور فکری انقلاب و تدوین گر قانون اساسی کشور بود و همین قانون اساسی امروز جزء 10 قانون مترقی دنیا است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند: رسول خدا (ص) دستور داد برخورد ما با گناهکار باید با چهره عبوس باشد افزود: کمترین انتظاری که در مقابل گناهکار از ما هست این است که ما  تنفر قلبی از گناهکار را داشته باشیم.

زرینه، جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر را جامعه ای مرده دانست و خاطرنشان کرد: تمام عمر شریف پیامبر اکرم (ص) مخصوصا 23 سال نبوت ایشان و 5 سال حکومت امام علی (ع) و 6 ماه حکوکت امام حسن (ع) با امر به معروف و نهی از منکر سپری شد و این اهمیت زیاد امر به معروف و نهی از منکر را می رساند .

امام جمعه بوئین زهرا اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود اشرار بر ما مسلط می‌شوند و دعاهای ما دیگر مستجاب نخواهد شد و آن وقت است که ما باید منتظر نزول بلای الهی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساده زیستی مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز زندگی مقام معظم رهبری باید الگوی مسئولان باشد که امروز مقام معظم رهبری به حق در زندگی فردی و اجتماعی خود از ائمه (ع) پیروی می کنند.

زرینه با مقایسه انقلاب اسلامی ایران و انقلاب پیامبر اکرم (ص) با اشاره به اینکه همیشه راهی که پیش روی رهبران ثانی وجود دارد راهی دشوار و سخت است ابراز داشت: زمان پیامبر (ص) زمان تنزیل بود و زمان امام علی (ع) تفسیر و تاویل بود و هرکس تفسیر متفاوت خود را ارائه می داد و انقلاب ما هم از این قائده مستثنی نیست.

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به اینکه زندگی حضرت امام (ره) در امر به معروف و نهی از منکر گذشته است گفت: امروز مقام معظم رهبری هم به تبعیت از حضرت امام (ره)تاکید بسیار فراوانی بر روی فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار