خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهدای هفتم تیر ماه حلقه های انسانیت در عصر معاصر بودند، گفت: این شهدا دنباله روی ولایت بودند و باید می سوختند که کربلای ایران در عصر ما را رقم بزنند.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۷۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین رضایی در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای هفت تیر که در مصلی ابوالفضلی بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، ماه رمضان را ماه معنویت، عرفان و انجام وظایف در محضر خدا دانست و اظهارداشت: هفت تیر ماه روز شهادت 72 تن از یاران اسلام و قرآن و سیدالشهدای ایران اسلامی است و عشق به قرآن، اسلام و ولایت سبب شهادت فرزندان انقلاب شد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) با دارایی، حلم، آبرو و ایثار خود به یاری پیامبر شتافت.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه ما ادامه مسیر آرمان های شهداء است، افزود: نباید کاری کنیم که شرمنده ولایت و شهدا باشیم.

رضایی شرکت در جلسات شهدا را یک وظیفه دانست و عنوان کرد: باید در این جلسات آن گونه که شایسته شهدا است عمل کنیم.


شهید بهشتی عالم ربانی بود که مظلومانه زیست و به شهادت رسید

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهدای هفتم تیر ماه حلقه های انسانیت در عصر معاصر بودند، افزود: این شهدا دنباله روی ولایت بودند و باید می سوختند که کربلای ایران در عصر ما را رقم بزنند، شهادت هدیه ای بود که خدا به آنها عطا کرد و مستحق این هدیه بودند.

رضایی عنوان کرد: شهدای هفتم تیرماه با همه هستی خود از امام خود دفاع کردند و شهید بهشتی عالم ربانی بود که مظلومانه با همه مسئولیتی که در جامعه و کشور بر عهده داشت در را دفاع از ولایت به شهادت رسید.


دیو استکبار و هوای نفس نباید ما را از انسانیت، شهداء و ولایت دور سازد

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه دیو استکبار و هوای نفس نباید ما را از انسانیت، شهداء و ولایت دور سازد، افزود: وظیفه ما این است که شهدا را از مظلومیت در بیاوریم، از سیره شهدا و امام خمینی(ره) درس بگیریم، و در راه رسیدن به تقوی الهی سختی بکشیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در خانه و زندگی ما رسوخ پیدا کرده است، گفت: جوانان این خاک از همه هستی خود گذشتند تا بتوانند از امام جامعه و آرمانهای انقلاب دفاع کنند که در این راه بهترین فرزندان انقلاب ترور و به شهادت رسیدند.

رضایی با بیان اینکه امروزه کسانی هستند که به دنبال اولیاء الهی و شهداء نیستند، افزود: نباید در زندگی به دنبال زندگی حیوانی و خواسته های نفسانی خود باشیم و کسانی هستند که حتی به دنبال امام زمان(عج ) نیستند و حب دنیا و ریاست آنها از دین، اسلام و شهدا دور نگه داشته است.

امروز یهود و نصارا در صهیونیزم تجلی پیدا کرده است

رضایی ادامه داد: استکبار جهانی با همه کینه و ترفندها بزرگترین جنایت ها را در جهان انجام می دهد با این وجود خود را طرفدار حقوق بشر می خواند و ما را به زیر پا گذاشتن حقوق بشر متهم و تهدید می کند.

وی با بیان اینکه امروز یهود و نصارا در صهیونیزم تجلی پیدا کرده است، عنوان کرد: اگر به استکبار جهانی چراغ سبز نشان دهیم؛ استکبار را تطهیر کرده ایم، تا آنها را راضی نگه داریم اما آنان هیچ وقت از ما راضی نخواهند شد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه سعادت و پیروزی ما در گرو اطاعت از قرآن، اسلام و ولایت است، گفت: پیروزی در سایه حمایت از استکبار و دل بستن به او جمع نمی شود بلکه پیروزی در سایه قرآن، اطاعت از امام و شهدا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها