خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه شرط لازم برای داشتن زندگی و مرگ شیرین را عدم دلبستگی به دنیا دانست گفت: شهدا بهترین الگوی دل بریدن از دنیا هستند.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۲۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نوزدهمین یادواره شهدای گرمه و دوشهید گمنام و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر با حضور امام جمعه و ائمه جماعات شهرستان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و بسیجیان ولایتمدار شهرستان، مدیرکل بنیاد شهید استان، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندار و مسئولین شهرستان گرمه در مکان مسجد جامع شهر گرمه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گرمابی، امام‌جمعه گرمه در نوزدهمین یادواره شهدای این شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس گفت: یکی از خواسته‌های انسان باید مردن در راه خدا باشد.

وی شرط لازم برای داشتن زندگی و مرگ شیرین را عدم دل‌بستگی به دنیا دانست و اظهار داشت: شهدا بهترین الگوی دل بریدن از دنیا هستند.

حجة‌الاسلام والمسلمین گرمابی با اشاره به بیانات شهید بهشتی افزود: عقل حسابگر انسان نیز گاهی موارد برای انسان مشکل ایجاد می‌کند و اگر انسان قصد رسیدن به زندگی همراه با لذت و آرامش را دارد باید از مرحله عقل عبور کرده و به درجه عاشق شدن برسد.

وی ایستادگی و دلاورمردی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس را نشانه بارز عاشقی و دلدادگی انسان نسبت به خدا دانست و افزود: هرچند که مردم نباید دل‌بسته به دنیا شوند اما مسئولین کشور باید تمام تلاش خود برای رفع مشکلات اقتصادی را به کار گیرند.

امام‌جمعه گرمه اضافه کرد: ملت ایران فرزندان رمضان و مروجین ایثار و شهادت هستند و برای رسیدن به این اهداف تا گذشتن از خانواده و جان خود نیز پیش رفته اند.

وی همچنین سادگی و با مردم بودن را یکی دیگر از رموز موفقیت و آرامش در زندگی دانست و افزود: شهدای دفاع مقدس اوج سادگی و مردمی بودن را به نمایش گذاشتند.

خاطر نشان می گردد نوحه خوانی و مدیحه سرایی، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، برگزاری مراسم افطار و برپایی نمایشگاه کتاب و بصیرت از جمله برنامه های نوزدهمین یادواره شهدای شهر گرمه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها