مبارزه با معضل مواد مخدر تعامل و عزم و اراده همگانی را می طلبد

امام جمعه کوثر گفت: مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند تعامل، عزم و اراده همگانی بخصوص بین خانواده ها و دستگاههای اجرایی را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۳۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر ، حجت الاسلام بیگی در جمع مسئولین ادارات و نهادها با بیان اینکه بایستی همکاری بیش از پیش خانواده ها در رابطه با رفع معضل مواد مخدر با نیروهای قضایی و انتظامی افزایش یابد، افزود: فرهنگ سازی از طریق خانواده ها و همچنین مدارس در بین دانش آموزان بسیار موثر بوده و کمک اساسی به نهاد خانواده و جامعه برای آشنایی با مواد مخدر و آثار سوء آن است.

وی با اشاره به این که مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است گفت: نهادهای فرهنگی و خانواده مسوولیت مهمی در هدایت و صیانت از نوجوانان و جوانان بر عهده دارند که باید به این نقش مهم خود اعتقاد داشته و عمل کنند؛ چرا که هر خانواده به نوبه خود می تواند نقش موثری را در جلوگیری از معضلات اجتماعی ایفا کند.

خطیب جمعه کوثر اولویت های لازم برای بازگشت سالم افراد معتاد به جامعه و زندگی سالم را اشتغال، مهاجرت معکوس به روستاها، آموزش و مهارت آموزی به معتادان بهبود یافته دانست و اظهار کرد: اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی عمومی باید در سطح وسیعی از جامعه برای افزایش دانش جامعه انجام شود و به صورت جدی مبارزه با مواد مخدر را دنبال کنیم.
حجت الاسلام بیگی همچنین با بیان جایگاه ویژه سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر گفت: اساتید و نخبگان باید به حوزه مبارزه با مواد مخدر دعوت شوند تا از نظرات ارزشمند آنها برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بهره برداری شود.

رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان کوثر افزود: مشارکت همگانی سرمایه اجتماعی و دارای نقش غیر قابل انکار در مبارزه با مواد مخدر است که در زمینه مبارزه و مقابله با مواد مخدر عموم افراد جامعه مسئول هستند
ارسال نظرات