خبرهای داغ:
حسینه حضرت موسی بن جعفر(ع) به همت ناحیه بسیج دانشجویی و سپاه عشایر استان فارس در شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۴۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسینه حضرت موسی بن جعفر(ع) به همت ناحیه بسیج دانشجویی و سپاه عشایر استان فارس در شیراز افتتاح شد.

حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع ) ظهر امروز همزمان با ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت دکتر بهشتی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و همچنین با حضور سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس، کارکنان سپاه ناحیه عشایر و بسیج دانشجویی فارس، دانشجویان و عشایر افتتاح شد.

در این مراسم آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز با اشاره به سوره یوسف اظهار داشت: به فرموده قرآن کریم، همان پیراهن حضرت یوسف وسیله غم و غصه حضرت یعقوب و سبب آغاز ماجرای خاص آن حضرت نیز شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مقدرکرد که با همان پیراهن یوسف آغاز آسایش، آرامش و راحتی خاطر حضرت یعقوب فرام شود افزود: نکته بسیار ظریفی در این خصوص وجود دارد که در عالم خلقت متمرکز و مستتر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: قرآن آب را مایه حیات، سبزی و طراوت قرار داد و آتش را از همان سبزی و درخت بیرون آورد، یعنی آب و آتشی که ضد هم هستند در یکجا نشات می گیرد.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه ربوبیت و مدیریت عالم در دست خدای بزرگ است ادامه داد: قدرتی، عالم آفرینش را اداره می کند که از حیطه بشر خارج و از دسترس انسان بیرون است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های حضرت موسی بن جعفر(ع) بیان داشت: سایه فرزندان این امام بزرگوار بر کشور قرار گرفته است و تمام مردم ایران رحیم الطاف آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار رضایت از احداث و بهره برداری از حسینه احمد بن موسی؛ گفت: قول می‌دهیم نماز ظهر و عصر را از بعد از ماه مبارک رمضان در این حسینه اقامه کنیم . از این فضای مناسبی که ایجاد شده استفاده می کنیم چرا که تا قبل از این برای برگزاری جلسات و برنامه هایمان با مشکل مکان مواجه بودیم.

غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز با بیان اینکه از شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) تصمیم به احداث حسینیه ای واقع در ناحیه بسیج دانشجویی و سپاه ناحیه عشایرفارس گرفتیم گفت: از همان آغاز ساخت، حسینیه مزین به نام حضرت موسی بن جعفر(ع) شد و در مدت 45 روز ساخته شد که نشان دهنده یک کار جهادی است.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: از آنجا که در این اطراف مسجدی نداریم؛درب ورودی حسینه از خیابان را نیز تعبیه کردیم تا مردم بتوانند از اینجا جهت اقامه نماز استفاده کنند.امیدواریم اینجا محلی برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط نماینده ولی فقیه در استان شود.

وی بر لزوم راه اندازی هیئت عزاداری و همچنین پایگاه مقاومت بسیج در این حسینیه تاکید کرد و گفت: اینکه استفاده ازحسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) برای عموم مردم جهت اقامه نماز آزاد است

حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس و سپاه ناحیه عشایر این استان در میدان امام حسین(ع) روبروی استانداری فارس، فی مابین سپاه ناحیه عشایر و ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز احداث شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها