مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد؛
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد مسئولان کشوری درباره اجرای پدافند غیرعامل در کشور گفت: کنگره‌های بزرگی در کشور برگزار می‌شود اما مسئولان به شکل عملیاتی مردم را با موضوع پدافند غیر عامل درگیر نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۲۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید هوشنگ رحیمیان درباره نقش پدافند غیر عامل بر ارتقاء سلامت در کشور گفت: پدافند غیر عامل از جمله برنامه‌هایی است که باعث کاهش آسیب‌پذیری نیروهای انسانی همچنین زیرساخت‌های کشور در برابر تهدیدات و تهاجمات خارجی می‌شود به شکلی که توان ملی افزایش پیدا می‌کند.  

وی ادامه داد: با توجه به این‌که حیاتی‌ترین منبع یک کشور منابع انسانی است و حفظ سلامت و جسم انسان‌ها به خصوص در تعالیم اسلام مهمترین راهبرد هر کشور محسوب می‌شود، سلامتی و کاهش درد انسان‌ها بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل مسئولان کشور و استان‌ها موظف هستند که تامین کننده نیاز اساسی سلامت جامعه باشند و یک زندگی همراه با عدالت و سلامت برای مردم در کشور فراهم کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد درباره اقدامات لازم به منظور تحقق پدافند غیر عامل بر ارتقاء سلامت جامعه، تاکید کرد: می‌توان با همکاری ادارات و نهادهای فعال در حوزه سلامت در جهت افزایش توان زیستی افراد نقش کمک‌کننده‌ای داشته باشیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای تحقق پدافند غیرعامل در استان کهکیلیویه و بویراحمد ابراز کرد: در یک ماه گذشته با حضور اساتید کشوری و مسئولان ستاد بحران و فوریت‌های استان و دیگر مسئولان فعال در حوزه پیشگیری و دفاع پدافند غیرعامل کارگاه یک روزه برگزار شد و به وسیله چند مانور هماهنگی خوبی میان مسئولان استان کهکیلیویه و بویراحمد صورت گرفت.

برپایی بیمارستان صحرایی مانور پدافند غیرعامل در هفته بسیج
رحیمیان در ادامه افزود: به دنبال این هستیم تا در کنار برنامه‌های بهداشتی و درمانی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و برپایی بیمارستان صحرایی مانور پدافند غیرعامل را در هفته بسیج برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ما از نیروها و متخصصان خوبی در استان کهکیلویه و بویراحمد برخوردار هستیم در موضوع بهداشت و درمان می‌توان با برنامه ریزی و تامین نیروهای متخصص پزشک و پیراپزشک در مواقع ضروری از کمک این افراد به وزارت بهداشت استفاده کرد؛ نهادهای فعال در حوزه سلامت اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین می‌توان در جهت تامین امکانات و زیرساخت‌های خدمات بهداشتی و درمانی در جهت ارتقاء سلامت جامعه گام برداشت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد درباره بررسی نقاط قوت و ضعف پدافند غیرعامل در سطح کشور گفت: کنگره‌ها و نشست‌های بسیار بزرگی در سطح کشور در این‌باره برگزار می‌شود و مسئولان سخنانی را ارائه می‌دهند اما مسئولان به شکل عملیاتی مردم را با این موضوع درگیر نمی‌کنند.

رحیمیان با بیان این‌که آموزش عمومی برای کاهش صدمات ناشی از بحران‌ها بسیار ضروری است، افزود: اگر آموزش‌ها، تعامل و تفاهم در میان نهادهای حوزه سلامت بهتر باشد در مواجهه با صدمات مختلف می‌توان بهتر عمل کرد.
ارسال نظرات