۷۲ طلبه غواص شهید در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

از مجموع شهدای دفاع مقدس، ۴هزار و ۳۲۷ تن روحانی و از این تعداد ۷۲ تن غواص بوده‌اند که طی هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۳۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که هم‌اکنون در محل باغ موزه دفاع مقدس در حال برپایی است، غرفه‌ای با نام «شهدای روحانی» فعالیت دارد که به معرفی شهدای روحانی انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد و زندگینامه و آمار مشخصی از تعداد آن‌ها را به بازدیدکنندگان نمایشگاه ارائه می‌کند. برای مثال آماری همچون اینکه از مجموع 4 هزار و 327 شهید روحانی؛ 43 تن امام جمعه، 26 تن نماینده مجلس و 30 تن در قوه قضائیه مشغول بودند.

همچنین این غرفه نمودارهایی را طراحی کرده است که آمار شهدای روحانی در هر استان به نمایش درآمده است و بر این اساس مشخص شده که استان اصفهان با 549 شهید روحانی دارای رتبه نخست تعداد شهدای روحانی در کشور است. احصاء اطلاعات و آمار این شهدا توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت گرفته است.

این غرفه سعی دارد با ارائه اطلاعات درگیری ذهن مخاطبان را نسبت به قشر شهدای روحانی افزایش دهد، به طور مثال تعدادی از شهدای غواص ما روحانی بوده‌اند و طبق آمار به دست آمده در مجموع 72 طلبه غواص در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند که اطلاعات آن‌ها نیز در این غرفه ارائه می‌شود.

این معرفی توسط ارائه بروشور، زندگی‌نامه و دل‌نوشته‌های شهدا، شرح حال، خاطرات، و کتاب و نرم‌افزارهایی صورت می‌گیرد که صرفاً برای این معرفی توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم تولید شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار