معاون امور بین الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری:
معاون امور بین الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری گفت: مجازات زندان گرچه حق است اما باید به حداقل رسانده شود زیرا آسیب‌هایی که مساله زندانی شدن به خانواده‌ها می‌رساند بسیار زیاد است.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۴۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محسن قمی در مراسم جشن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند که شب گذشته در تالار آبگینه آبفای تهران برگزار شد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که همه ما مهمان خدا هستیم و شما آمده‌اید از مهمان‌های خدا که نیازمند هستند، دستگیری کنید. البته اینکه همه زندانیان نجات یابند امکان پذیر نیست مگر در زمان ظهور امام زمان (عج) اما ما باید کاری کنیم که تعداد زندانیان متمایل به صفر شود گرچه هیچ‌گاه ممکن است که صفر نشود.

وی ادامه داد: انسان نباید فردگرا باشد و باید دیگران را نیز فرزند خود بداند. جامعه نسبت به خانواده فردی که بنا به دلایلی روانه زندان شده، مسئولیت دارد و جامعه نمی‌تواند بگوید «به من چه».

این مقام مسئول در دفتر مقام معظم رهبری به بیان روایاتی از امام کاظم (ع) پرداخت و گفت: اگر کسی شب‌ها را تا صبح به عبادت مشغول باشد و روزه بگیرد اما خیرش به مردم نرسد و به کمک نیازمندان نشتابد او مومن از دنیا نمی‌رود. مومن بودن به قرآن خواندن نیست، گرچه قرآن خواندن لازم است اما کافی نیست. مومن بودن به این نیست که فقط منتظر ظهور امام زمان باشیم. انتظار یک خواستن نیست به خاستن نیز هست.

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: مهم‌ترین کارها پیش خداوند متعال بعد از ایمان خدا، خیر رساندن به بندگان خداست. مخلوقات عیال خدا هستند و هر کس بیشتر به عیال خدا برسد پیش او محبوب‌تر است.

معاون امور بین الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند مجازات زندان گرچه حق است اما به حداقل رسانده شود زیرا آسیب‌هایی که مساله زندانی شدن به خانواده‌ها می‌رساند بسیار زیاد است. مجازات یک امر فردی است اما در حقیقت در کنار مجازات آن فرد، خانواده او نیز مجازات می‌شوند بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از مجازات‌های جایگزین استفاده شود مانند حبس خانگی، کار کردن در محل‌های اجباری تا آمار زندانیان کم شود.

وی گفت: امروز یکی از لکه‌های ننگ آمریکا این است که بزرگترین زندان دنیا و بیشترین آمار زندانی در دنیا را دارد. زندان‌هایشان پر شده به طوری که کشتی اجازه کردند و زندانیان را در اقیانوس نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام قمی به تسری بخشیدن شعاع خدمات به خارج از مرزها اشاره کرد و افزود: ما باید برای زندانیان فلسطینی که در زندان رژیم اشغالگر قدس هستند، فکری کنیم. زندانیانی که در برخی کشورها مانند عربستان فراموش شده‌اند بویژه زندانیانی که نظام غاصب بحرین، برداران و خواهران شیعه ما را در زندان کرده‌اند. توسعه این خدمات به زندانیان سایر کشورها بویژه آنهایی که از ما توقع دارند مانند مردم بحرین و یمن، جزء کارهای بسیار ارزنده‌ای است.

ارسال نظرات