ناكامي سرخپوشان در جذب نفرات مورد نظر برانكو
كارها در پرسپوليس به خوبي پيش نمي‌رود. مسئله‌اي كه باعث شد شنبه هواداران نگران اين تيم در اعتراض به روند كند اين تيم در فصل نقل و انتقلات مقابل در باشگاه تجمع كنند
کد خبر: ۸۵۳۴۱۲۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج، كارها در پرسپوليس به خوبي پيش نمي‌رود. مسئله‌اي كه باعث شد شنبه هواداران نگران اين تيم در اعتراض به روند كند اين تيم در فصل نقل و انتقلات مقابل در باشگاه تجمع كنند. هرچند كه مسئولان باشگاه اين روزها بيشتر وقت خود را در دفتر جردن سپري مي‌كنند و خيلي از اوضاع و احوال باشگاه و نگراني هواداران اين تيم باخبر نيستند.

پرسپوليس به دنبال اسپانسر

مشكل اصلي مثل هميشه مسائل مالي است. فعاليت باشگاه در حالي در فصل نقل و انتقالات آغاز شده كه هنوز اسپانسري انتخاب نشده تا پرسپوليس بتواند به پشتوانه مالي آن در مهم‌ترين مقطع زماني قبل از شروع ليگ، نفرات مورد نظرش را بدون دغدغه جذب كند. البته طي چند روز گذشته باشگاه با چند اسپانسر وارد مذاكره شده كه هنوز تكليف هيچ يك مشخص نيست. روز گذشته نيز نماينده يكي، دو اسپانسر با طاهري ديدار كردند كه يكي از آنها حاضر نشد بگويد از چه شركتي آمده است اما صبح ديروز طاهري، سرپرست باشگاه با يك شركت بازرگاني كه بخش اعظم كار خود را به صادرات فرش اختصاص داده است وارد مذاكره شد. اما مذاكره با هيچ يك از نمايندگاني كه براي اسپانسرينگ باشگاه وارد ميدان شده‌اند به نتيجه نرسيده و اين مذاكرات همچنان ادامه دارد.

معضل مالي سدي بر راه جذب بازيكن

پرسپوليس نمي‌تواند از عهده ليست برانكو براي فصل جديد برآيد. جذب بازيكن پول مي‌خواهد اما دست باشگاه خالي است. آنقدر كه باشگاه بابت عمل 20 ميليوني كتف احمد نورالهي يك هفته سوژه رسانه‌ها شد. از سوي ديگر وقتي سرپرست باشگاه از باقري خواست كه رضايت طارمي را براي حضور در پرسپوليس جلب كند، كاپيتان سابق پرسپوليس به اين بازيكن گفت با اين شرايط اگر از افغانستان هم پيشنهاد خوبي داشتي برو و تآكيد كرد، نمي‌تواند مانع از آن شود كه يك بازيكن جوان ريسك و از پيشنهاداتش كه رقم‌هاي خوبي دارند چشم‌پوشي كند. البته پيشنهاد طارمي هم معقول نبود. او كه فصل گذشته از مجموع 408 ميليون تنها 134 ميليون تومان گرفته بود، گفت كه مابقي طلبش را صرف امور خيريه مي‌كند و در مذاكراتش از باشگاه خواسته بود علاوه بر عمل به اين مسئله، بايد سقف قرارداد باشگاه را به او بدهد تا او گران‌ترين بازيكن اين فصل پرسپوليس باشد؛ مسئله‌اي كه باعث شد مذاكرات به نتيجه نرسد. چون باشگاه نه چنين پولي را داشت كه پرداخت كند و نه حاضر بود به اين خواسته نامعقول تن دهد، هر‌چند كه اين جيب خالي دست باشگاه را در ديگر مذاكرات هم بسته است.

برانكو بچه محل خودش را مي‌خواهد

اعتراض هواداران پرسپوليس در تجمع مقابل باشگاه اولين و آخرين بار نخواهد بود. آنها به روندي كه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات در پيش گرفته معترض هستند، خصوصاً به خط قرمزي كه برانكو روي برخي بازيكناني كه تصور مي‌شد قرار است در فصل جديد براي پرسپوليس بازي كنند كشيده. سيدجلال حسيني يكي از اين نفرات بود كه ابتدا به اين دليل كه نژادفلاح با او وارد مذاكره شده بود در ليست سياه قرار گرفت و بعد از آن برانكو مدعي شد كه جذب اين بازيكن تيم را به عقب مي‌برد و او مدافعي مي‌خواهد كه تيم را رو به جلو ببرد. البته اين را مي‌توان روي سليقه شخصي اين مربي هم گذاشت، خصوصاً كه او روي جذب يك مدافع كروات اصرار دارد و ترجيح مي‌دهد بچه محل خودش به جاي سيدجلال به پرسپوليس بپيوندد. او همچنين در جلسه روز گذشته كادر فني تأكيد زيادي به جذب بازيكنان زير 23 سال داشت تا هر‌چه سريع‌تر برنامه اردوهاي خارج از كشور پرسپوليس ريخته شود. البته اردوي خارجي با كدام پول قرار است برپا شود خود سؤال مهمي است.

سرپرست در جردن!

در حالي كه روند حركتي سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات لاك‌پشتي است، خبري از سرپرست باشگاه در ساختمان باشگاه نيست، به طوري كه وقتي نوروزي براي روشن شدن تكليفش راهي باشگاه پرسپوليس شد آدرس جردن و دفتر طاهري را دادند و او نه در باشگاه پرسپوليس كه در دفتر جردن طاهري قرارداد بست. مسئله‌اي كه مي‌تواند باعث دوري سرپرست باشگاه از امور تيم باشد و البته برگزاري جلسات با تنها برخي از اعضاي هيئت‌مديره كه باعث بي‌اطلاعي كاشاني، رئيس هيئت‌مديره مي‌شود. مسئله‌اي كه مزيد بر علت شد تا بعد از اعتراض هواداران، كاشاني اعلام كند كه از سمت خود كناره‌گيري مي‌كند.

از سويي هم وقتي سوشا مكاني در صفحات اجتماعي خود از خريد‌هاي پرسپوليس و تلاش براي راضي كردن آنها براي پوشيدن پيراهن اين تيم خبر مي‌دهد و وظيفه تمديد قرارداد با بازيكنان قديمي تيم به عهده نورمحمدي گذاشته مي‌شود و با وجود حضور طاهري در جلسات، باقري مأمور جلب رضايت گزينه‌هاي مدنظر پرسپوليس است، كاملاً مي‌توان به نقش پررنگ سرپرست باشگاه و اشراف او به امور تيم داشت.

ليست 8 نفره‌اي كه تكميل نشده است

برانكو به جذب چند بازيكن تأكيد فراوان داشت كه از اين بين باشگاه موفق به جلب رضايت طارمي و عاليشاه نشده، وضعيت نوري و علي‌عسگر هنوز مشخص نيست، اما هادي نوروزي كه گفته مي‌شد دو ساله بسته، در واقع يك ساله تمديد كرده. عليپور، بنگر، نورالهي و كمنداني قرارداد داشتند، افشين اسماعيل‌زاده، بابك حاتمي، سوشا و نورمحمدي هم از روز اول در تمرينات حاضر شدند. اما باشگاه هنوز بايد نفرات مورد نظر برانكو را جذب كند كه در اين راه البته نتوانسته موفق عمل كند. بعد از منتفي شدن پرونده طارمي و عاليشاه، پرسپوليس حالا به دنبال جذب ضرغام اسماعيل، مدافع چپ عراقي و البته جماعتي فولاد است البته اگر موفق به گرفتن رضايتنامه‌اش بشود. ضمن اينكه بعد از منتفي شدن جذب پاشنكو، جذب رضا محمدي يا همامي در دستور كار طاهري وجود دارد. البته ناگفته نماند كه پروسه جذب فرشاد احمدزاده، رامين رضائيان و كمال‌الدين كاميابي قطعي شده است. 

ارسال نظرات