رئیس جمعیت هلال احمر ایران تأکید کرد:‌ پزشکان بدون مرز وضعیت یمن را نگران‌کننده می‌داند چرا که مسیر کمک‌های بین‌المللی به این کشور بسته است.
کد خبر: ۸۵۳۴۱۴۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدامیر محسن ضیایی صبح امروز با مگوردیچ ترزیان رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ضیایی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه تقریباً تنها سازمان بین‌المللی است که اکنون در یمن فعالیت می‌کند.

ضیایی ادامه داد: آنها بیمارستان صنعا و چند درمانگاه و بیمارستان دیگر را تحت کنترل دارند و خوشبختانه دو طرف نزاع به آنها اجازه فعالیت داده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات پزشکان بدون مرز در خدمت‌رسانی در شرایط بحران، گفت:‌ آنها با مشکلاتی مانند ربوده شدن اعضاء و کشته شدن نیروهای خود در نزاع‌ها روبه‌رو هستند.

ضیایی گفت: هلال احمر ایران نیز وظیفه خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده را برعهده دارد و به همین منظور امروز رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه به ایران آمد تا با ما در رابطه با امدادرسانی به مردم یمن و سوریه گفت‌وگو کند.

وی افزود: رئیس سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه وضعیت یمن را نگران‌کننده دانست و بر بازگشایی مسیرهای ارسال کمک‌های بین‌المللی به یمن تأکید کرد و کمک‌های رسیده به یمن از طریق سازمان ملل و صلیب‌سرخ را متناسب با جمعیت این کشور ندانست و از ایران تقاضا کرد که علی‌رغم فشارهای موجود کمک‌های بیشتری به یمن برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: پزشکان بدون مرز در سوریه نیز حضور فعال دارند و امروز رئیس آنها از ما خواست تا با هلال احمر سوریه که مسئول امدادرسانی به این کشور است، رایزنی کنیم تا پزشکان بدون مرز بتوانند در نواحی تحت کنترل دولت سوریه مستقر شده و خدمت‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه پزشکان بدون مرز در گذشته و درخصوص حضور پناه‌جویان در ایران کمک‌هایی به ایران داشتند، گفت: ما به خاطر این کمک‌ها که هرچند اندک بود از پزشکان بدون مرز تشکر می‌کنیم.

ضیایی تأکید کرد: با وجود اینکه در مورد حضور ایران در یمن حساسیت‌هایی وجود دارد، اما ما تمام تلاش خود را برای کمک به مردم یمن می‌کنیم.

ارسال نظرات