جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به ظریف:

توافقی که در آن تحریم‌ها سریعا لغو نشود، پذیرفتنی نیست

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: هدف از مذاکرات لغو تحریم‌هاست و توافقی که این هدف را محقق نکند و یا آن را بطور ناقص و در بازه زمانی قرار دهد، پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۵۳۴۱۶۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: هدف از مذاکرات لغو تحریم‌ها است. توافقی که این هدف را محقق نکند و یا آن را بطور ناقص و در بازه زمانی قرار دهد، پذیرفته نیست. هرگونه جدول زمانی برای لغو تحریم‌ها و موضوع تحقیق و توسعه و ساخت و ساز مردود و غیر قابل پذیرش است.

این تشکل دانشجویی در ابتدای نامه خود خطاب به ظریف آورده‌است: اکنون که در روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای با آمریکا به سر می‌بریم و حضرتعالی نیز برای انجام مشورت‌های نهایی به میهن عزیزمان برگشته‌اید، لازم دیدیم به عنوان بخشی از قشر نخبه کشور، سخنانی را با شما مطرح کرده و انتظارات خود را بیان کنیم.

در ادامه تاکید شد: انتظار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، چیزی جز آنچه مردم غیور و همیشه سربلند ایران اسلامی هم‌نوا با شهیدان در تشییع پیکر شهدای غواص مطرح کردند، نیست. شعار این شهدای دریا دل و خط شکن و مردم میهن اسلامی‌مان، چیزی جز حفظ عزت و غیرت و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان نیست. معتقدیم اکنون و در زمان پایانی مذاکرات، وقت انتقاد از رویکرد گذشته، راه‌های رفته و نرفته تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیست. فقط می‌خواهیم برای آخرین بار نکات اصلی و اساسی در موضوع هسته‌ای را یک بار دیگر با یکدیگر مرور کنیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصریح کرد: ابتدا به خاطر داشته باشید هدف از این مذاکرات لغو تحریم‌ها است. توافقی که این هدف را محقق نکند و یا آن را بطور ناقص و در بازه زمانی قرار دهد، پذیرفته نیست. هرگونه جدول زمانی برای لغو تحریم‌ها و موضوع تحقیق و توسعه و ساخت و ساز مردود و غیر قابل پذیرش است.

این تشکل دانشجویی در ادامه نامه خود برخی از مهمترین خطوط قرمزی که عبور از آنان از نظر مردم و دانشجویان به هیچ عنوان قابل قبول و چشم پوشی نیست، را به این شرح بیان کرد: تحریم‌های اقتصادى، مالى و بانکى کنگره و دولت آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا، باید فوراً در هنگام امضاى موافقت ‌نامه لغو شود و نه تعلیق. کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در همین مدت محدودیت کوتاه، باید ادامه پیدا کند. تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید ملاک صحت اقدامات ایران باشد و بازرسی‌های ویژه و تفسیرهای خطرناک از پروتکل‌الحاقی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

در ادامه این نامه خطاب به ظریف تاکید شد: این نکته قابل توجه است که دولت اوباما برای مصرف داخلی خود نیز که شده، برای توافق با ایران له‌له می‌زند. این را بدانید که امروز نگران اصلی شکست مذاکرات خود امریکاست. آمریکایی‌ها بیش از ما نیاز به توافق دارند و عواقب شکست احتمالی مذاکرات نیز متوجه آنان است. چرا که جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را بار دیگر در طول این مذاکرات به مردم جهان نشان داده است‌.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در خاتمه نامه خود به ظریف اظهار داشت: مراقب و هوشیار باشید که با دشمن حیله گر و مکاری روبروئید. شفافیت و صراحت در متن توافق احتمالی اقتضای مواجهه با این دشمن قسم خورده‌است. از حضرتعالی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌خواهیم، با پشتوانه اعتماد مردم و رهبری و با بدرقه دعای خیر آنان، محکم و استوار در مذاکرات حاضر شوید و در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت و ایستادگی کنید و در انتها این شمائید که با پایبندی به خطوط قرمز پیروز و سرافرازید. مردم و دانشجویان در این هماورد سخت دعاگویتان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار