استاندار با اشاره به کمبود شديد آب 2تا 3 درصد از شاليزارها گفت: در صورت نبود مديريت صحيح، اين ميزان امکان گسترش تا 10 درصد شاليزارها را دارد.
کد خبر: ۸۵۳۴۲۱۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گيلان،دكتر نجفي صبح امروز در ششمين جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعيت بحراني موجود در بخش تأمين آب شاليزارهاي استان اظهار کرد: عليرغم تلاش‌هاي خوب دستگاه‌هاي متولي در مديريت مصرف آب زراعي استان و وضعيت خاص موجود در اين بخش، به منظور حضور قوي مديران استان در مديريت مشكل آب تمامي مرخصي هاي فرمانداران،بخشداران،مديران دستگاههاي متولي و افراد ذيربط لغو مي‌گردد.

وي تاکيد کرد: طبق آمار، بين ۲ تا ۳ درصد زمين‌هاي کشاورزي با کمبود شديد آب درگير هستند که در صورت نبود مديريت صحيح، اين ميزان امکان گسترش تا 10 درصد شاليزارهاي استان وجود دارد و مديران بايد در مديريت اين وضعيت اهتمام لازم را داشته باشند

استاندار گیلان بر ضرورت انتقال حساسيست وضعيت آب کشاورزي استان توسط مديران به وزارتخانه‌ها گفت: در اين وضعيت بايد مديران اعتبار ويژه‌اي از وزارتخانه‌هاي خود براي جبران اين بخش جذب كنند.

دکتر نجفي با بيان اينکه متاسفانه در سال‌هاي گذشته مساله کم‌آبي در گيلان جدي گرفته نمي‌شد، تصريح کرد: نگاه کلان در بحث کم‌آبي به استان گيلان همواره نگاهي متفاوت بوده و تا قبل از اين هيچ گاه گيلان به عنوان استان کم آب شناخته نمي‌شد اما به تازگي مساله آب در استان گيلان نيز مورد توجه قرار گرفته و در اين باره اقدامات مهمي در دست انجام است.

رئيس شوراي حفاظت از منابع آب استان به تغيير نگاه دولت نسبت به وضعيت آب استان اشاره كرد و افزود: بحمدا... با تلاش همه جانبه حساسيت دولت براي تأمين آب محقق شده است.

وي با اشاره به جلسه‌اي كه در هفته جاري در خصوص حوضه آب ريز سد سفيدرود با حضور معاون اول رئيس جمهور و 7 استاندار تشكيل مي‌شود گفت: در اين جلسه بحران موجود به صورت دقيق مطرح مي شود تا شرايط بهره‌مندي از اين سد براي گيلان مشخص گردد.

استاندار با انتقاد شديد از صندوق بيمه كشاورزي تصريح كرد: عليرغم پيگيري‌هاي صورت گرفته در بيمه كشاورزي از متوسط كشوري پايين هستيم و انتظار داريم بانك كشاورزي تكليف اين بحث را به صورت فوري مشخص نمايد.

نماينده عالي دولت در گيلان گفت: در جلسه ديشب هيئت دولت مبلغ 52 ميليارد تومان براي تأمين  خسارات بخش حوادث استان مصوب شد و صبح امروز نيز ابلاغ گرديد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پخش گزارش کم‌آبي کشاورزي از صداوسيما گفت : نبايد از صدا و سيما انتظار مستمر در تعريف و تمجيد از مديران داشته باشيم اما فرمانداران موظف هستند در صورت اشتباه بودن گزارش به آن مصاحبه پاسخ دهند و اگر پخش نشد به بنده گزارش كنند.

استاندار با بيان اينکه آمادگي لازم در صداوسيماي گيلان براي انعکاس پاسخ‌هاي مديران وجود دارد گفت: انتظار ما از صداوسيما اين است که سياسي برخورد نکند و اين مشکل تا کنون دررسانه  استاني ديده نشده است.

دكتر نجفي با اشاره به اينكه ممكن است در شرايط کنوني بعضي از مصاحبه‌ها براساس اعلام نظرات سياسي بعضي از افراد انجام گيرد گفت: ما به دنبال تامين نظرات افراد نيستيم و هدف ما پيگيري مشكلات مردم است و در صورت مشاهده مشکلات به جد در آن بخش ورود خواهيم كرد.

وي به اعلام آمادگي شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي استان در خصوص تأمين سوخت كشاورزان اشاره و تصريح كرد: با پيگيري لازم از سوي فرمانداران مشكلات موجود در توزيع رفع گردد تا به خاطر نبود سوخت كشاورزان با مشكل مواجه نشوند.

ارسال نظرات