سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با بسیج عنوان کرد

کارنامه قابل دفاع دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت ها

فرمایش رهبری دقیقا مبتنی بر این واقعیت انکار ناپذیر است که اگر دستگاه قضا بخواهد به وظیفه اصلی خود یعنی اجرای عدالت عمل کند باید از اقتدار برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۵۳۴۳۱۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص بیانات مقام معظم رهبری درباره استقلال قوه قضائیه گفت: فرمایش رهبری دقیقا مبتنی بر این واقعیت انکار ناپذیر است که اگر دستگاه قضا بخواهد به وظیفه اصلی خود یعنی اجرای عدالت عمل کند باید از اقتدار برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه البته اقتدار به این معنا نیست که دستگاه قضائیه سمت و سوی سیاسی داشته باشد افزود: در حقیقت این اقتدار زمانی متبلور خواهد شد که قوقه قضائیه بدون هیچ جهت گیری جناحی قضاوت کند و تنها خط قرمز قانون باشد.

اسفنانی با تاکید بر اینکه در سالهای خیر رسیدگی به فساد مالی پرونده های کلان و رسیدگی به برخی افراد منتسب به مقامات هستند این ذهنیت را ایجاد کرده بود که احتمال دارد به دلیل وابستگی برخی از این مجرمین به صاحبان قدرت دستگاه قضائیه دچار تزلزل شود افزود: اما خوشبختانه با درایت رئیس دستگاه قضا قوه قضائیه کارنامه قابل دفاعی را در این زمینه ارایه کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات