وعده افتتاح بقعه شیخ حیدر در 45 روز عملی نشد

نماینده شهرستان مشگین شهر در دومین جشنواره بهار مشکین در حضور خیل عظیمی از مردم شهرستان مشکین شهر از افتتاح و بهره برداری بقعه شیخ حیدر در 45 روز آینده را وعده داد اما با گذشت 45 روز هنوز هیچ اقدام قابل قبولی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۵۳۴۳۸۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین، شهرستان مشگین شهر با توجه به قدمت تاریخی خود دارای اماکن تاریخی و گردشگری زیادی می باشد که در صورت سازماندهی و بازسازی آن خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به این شهرستان سرازیر می کند که بقعه شیخ حیدر یکی از این مکان ها به شمار می رود و مسئولان ارشد شهرستان خصوصا نماینده و فرماندار شهرستان می بایست عزم راسخی از خود جهت تکمیل این پروژه عظیم و ملی از خود نشان دهند.

بقعه شیخ حیدر در تاریخ 18 تیر ماه 1311 تحت شماره 184 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و طرح سازماندهی آن در سال 1380 به تصویب هئیت دولت وقت رسیده است به طوری که با احداث و تکمیل این مجموعه عظیم نیاز های اساسی شهرستان رفع می شود.

این پروژه عظیم شامل تملك خانه‌های اطراف بقعه،احداث فضاهای آموزشی، پاركينك، موزه كتابخانه، رواق‌ها، مسجد جنت‌سرا، موزه، اداره، قسمت تجاری و پارکینگ، فروشگاه زنجیره‌ای، سالن نمایشگاه کتاب، سالن نمایشگاه صنایع دستی، سالن آمفی‌تئاتر، سالن پذیرایی، فضای ارتباطی و مصلی می‌باشدکه در صورت تکمیل و افتتاح آن موجب رفع مشکلات و رونق اقتصادی شهرستان می شود.

عدم تدوین برنامه مناسب جهت پیشبرد عملیات عمرانی یکی از بزرگترین معضلات عملیات عمرانی شهرستان مشکین شهر می باشد با وجود تخصیص اعتبارات لازم این پروژه پیشرفت چندانی نداشته است و این امر باعث رنج مردم شهرستان می شود که امید است در ماه ها و شاید سال های آتی با افتتاح این پروژه عظیم همچون بزرگترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان مشکین شهر شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

با توجه به اینکه مردم مشگین شهر همیشه از وعده هایی کذب و بی اساسی که تنها در مناسبت های خاص خلاصه می شوند خسته شده اند و اکنون که در آستانه برگزاری دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی است باعث رنجش مردم شهرستان مشکین شهر می شود از این رو نماینده محترم مردم شهرستان مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی همزمان با برگزاری دومین جشنواره بهار مشکین در حضور خیل عظیمی از مردم شهرستان مشکین شهر از افتتاح و بهره برداری بقعه شیخ حیدر در 45 روز آینده را وعده داد که با گذشت 45 روز از این وعده داده شده مشاهده می شود که این پروژه پیشرفت آن چنانی نداشته است چه برسد به اینکه این پروژه به بهره برداری برسد.

حال علت اینکه نماینده شهرستان در میان مسئولان استانی و کشوری به جای کمک برای تکمیل این پروژه چرا وعده تو خالی داده است این در حالی بود که میر کل میراث فرهنگی کشور نیز در افتتاحیه پل معلق حضور داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار