سرانه تولید زباله خانگی در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: میانگین سرانه تولید زباله خانگی در اردبیل بالا است و حدود 850 گرم نسبت به میانگین کشوری و استاندارد جهانی بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۱۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، جلسه هماهنگی مدیریت پسماند شهرستان نیر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در محل فرمانداری نیر برگزار شد.

سیدرضا موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در شهر نیر را 1200گرم و در شهر کورائیم را نیز 1800 گرم ذکر کرد و از تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند در شهرستان نیر با هدف جلوگیری از افزایش تبعات زیست محیطی خبر داد.

وی همچنین وضعیت فعلی محل دفن زباله شهر نیر را نامناسب دانست و خواستار رفع این مشکل شد.

موسوی افزود: میانگین سرانه تولید زباله خانگی در اردبیل بالا است و حدود 850 گرم نسبت به میانگین کشوری و استاندارد جهانی بیشتر است.

وی با بیان این که امروزه زباله به عنوان یک فرصت و سرمایه برای تولید اشتغال و ثروت شناخته می شود، اظهار کرد: به دلیل نبود ساز و کارهای لازم برای بازیافت زباله در استان اردبیل زباله به عنوان یک تهدید برای سلامتی افرد جامعه مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل برگزاری کارگاه آموزشی ، جلسات هم اندیشی و توانمند سازی ، بالا بردن دانش و اصلاح تفکر برای کاهش تولید زباله و پاکسازی و سالم سازی محیط زندگی و حفظ منابع طبیعی را ضروری دانست و اظهار کرد: آموزش خانواده ها برای مدیریت پسماند از ضروریات است و این اداره کل برای برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه نحوه مدیریت پسماند برنامه ریزی می کند.

اکبر صمدی فرماندار نیر هم در این جلسه به نبود نمایندگی محیط زیست در این شهرستان اشاره کرد و بر لزوم ایجاد این نمایندگی تاکید کرد.

ارسال نظرات