خبرهای داغ:
ارتش سوریه و نیروهای کُرد و عشایر این کشور در ادامه پاکسازی حسکه از عناصر داعش، ضمن بدست گرفتن کنترل کوی‌های النشوه شرقی و غویران و پاکسازی کامل آن از عناصر تروریستی، تا ساعاتی دیگر کنترل کامل کوی العزیزیه را بدست می‌گیرند.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۲۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، عملیات ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردها و عشایر عرب سوریه در کوی‌هایی که «داعش» در روزهای اخیر به آنها نفوذ کرده بود، ادامه دارد.

در راستای این عملیات‌ها این نیروها موفق شدند، ضمن در دست گرفتن کنترل کامل کوی‌های «النشوه شرقی» و «غویران» آنها را کاملا از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند، این درحالی است ‌که عملیات ارتش و نیروهای کُرد و عشایر سوریه هم اکنون در کوی «العزیزیه» جریان دارد که شاهد درگیری‌های شدید بین این نیروها با عناصر تکفیری داعش است.

در جریان درگیری‌های رخ داده جهت بازپس گیری و پاکسازی غویران ده‌ها تکفیری داعشی کشته شدند که در میان کشته‌ها اجساد قصی عیادة، عدنان الحکم و محمد عبد الطیف، از سرکردگان داعش مشاهده می‌شد.

منابع آگاه میدانی در شهر حسکه تاکید می‌کنند که داعش از بخش اعظم این منطقه عقب نشینی کرده و درحال عقب نشینی از مابقی نقاط این کوی است و تا ساعاتی دیگر ارتش و نیروهای کُرد و عشایر سوریه ضمن تسلط کامل بر عزیزیه، این محله از وجود عناصر تروریستی پاکسازی خواهند کرد.

از سوی دیگر، مبارزان کُرد شب گذشته 4 انتحاری داعشی را در نزدیکی میدان «الطیر» شهر حسکه شناسایی و دستگیر کردند. این عناصر انتحاری هنگام دستگیری کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند و تلاش داشتند، با نفوذ به محله‌های شهر، خود را منفجر کنند.

همچنین ارتش سوریه با همکاری مبارزان کُرد و عشایر منطقه، حمله داعش به کوی «المردیان» در جنوب حسکه را دفع کردند و یگان توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع و تحرکات داعش در کوی النشوه غربی را گلوله باران کرد.

اما در ریف تل تمر کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، بمب‌ها و مواد منفجره‌ جاسازی شده در کامیونی را خنثی کنند که قرار بود، از راه دور توسط عناصر داعش با این مواد منفجره که وزنی حدود 500 کیلو داشتند، در شهر تل تمر منفجر شود.

جنگنده‌‌های ارتش سوریه نیز یک کاروان حامل سلاح و تجهیزات نظامی برای داعش را در ریف جنوبی حسکه هدف گرفت و منهدم کرد.

در کوی النشوه غربی نیز درگیری‌ بین ارتش سوریه و عناصر داعش در دو محور شرقی و شمالی این منطقه به شدت جریان دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها