خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه خطوط قرمز ما تنها رنگ خون دارد، گفت: آمریکایی‌ها با دبه کردن چالش‌هایی را در مذاکرات هسته‌ای بوجود آورده‌اند و مسئولیت هرگونه شکست احتمالی مذاکرات متوجه آنها است.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۴۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار رسول سنایی راد با اشاره به ضرورت حفظ عزت و شان ملت ایران در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: حفظ خطوط قرمز نظام مهم است و در هر گونه توافقی این اصول باید رعایت شود، حتی اگر قرار باشد ایران و ۱+۵ در دوره مشخص شده به توافق نرسند هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و اینها نوعی بازی سیاسی است که آمریکایی ها دنبال می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی ها با شیوه تمدید زمان مذاکرات می خواهند بر جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند و قصد دارند بدون دادن امتیاز، امتیازاتی را از ایران بگیرند. از شروع مذاکرات هسته ای ما با بدعهدی و بدقولی آمریکایی ها مواجه بودیم و مقام معظم رهبری فرمودند که فرد محترمی که ظاهرا باید سلطان قابوس بوده باشد پیامی از آمریکایی ها به ایران آورده بود که آنها حاضرند ظرف شش ماه صنعت هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.

سنایی راد با بیان اینکه بیش از دو سال است که شاهد مذاکرات در دولت یازدهم هستیم، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مذاکرات هم اتفاقی نیافتاده و به نظر می رسد این یک رویه از سوی آمریکایی‌هاست و بدعهدی های آنها اعتماد کردن را برای ایران سخت کرده است.

معاون سیاسی سپاه گفت: آمریکایی ها سر میز مذاکره وعده هایی می  دهند، اما بعد از آن مباحث دیگری را مطرح می کنند و این به یک امر تکراری از سوی آنها مبدل شده است. آمریکایی ها تصور می کنند حفظ وضع موجود به نفع آنهاست و مردم ایران در مواجهه با این بدعهدی ها تنها بی اعتمادی شان به آمریکا بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه مفروض و پیش فرض آمریکایی ها این است که شرایط تحریم و فشار نظام اسلامی را وادار خواهد کرد تا امتیازات بیشتری بدهد، اظهار کرد: آنها به بیان خودشان منتظرند که مردم ایران از شرایط موجود خسته شده و اقداماتی را انجام دهند، تشییع پرشور پیکر ۲۷۰ شهید جنگ تحمیلی در هفته های اخیر نشان می دهد که آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی در رابطه با ایران هستند.

سنایی راد افزود: بحث بازرسی از تاسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای خط قرمز ماست و این خط قرمز به هیچ عنوان شکستنی نیست و آمریکایی ها تنها زحمت خود را زیاد می کنند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه خطوط قرمز از ناحیه فرماندهی معظم کل قوا مشخص شده است، افزود: فرمان مقام معظم رهبری یک دستور شرعی و قانونی در ایران است و خطوط قرمز ما تنها رنگ خون دارد. 

وی ادامه داد: تاکنون هر چالشی که در مذاکرات بوجود آمده به علت زیاده خواهی آمریکایی‌ها بوده است و آنها برای فرار از پاسخ دادن و پنهان کردن واقعیت ها ایران را متهم می کنند.

وی یکی از ویژگی های سیاست دینی را صداقت دانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند ما موافق توافق خوب هستیم کاملا صادقانه، شفاف و واضح مواضع ایران را مطرح کردند و این مسئله که ایران دنبال توافق نیست به نوعی فرار به جلو از سوی آمریکایی هاست و مسئولیت هرگونه عدم توافق متوجه آنها خواهد بود.

سردار سنایی راد با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای رسیدن به توافق به صورت منطقی و حساب شده عقب‌گردهایی را قابل قبول دانسته اند، گفت: این مواضع اوج انعطاف واقعی از ناحیه نظام را نشان می‌دهد، آمریکایی ها با دبه کردن چالش هایی را در مذاکرات بوجود آورده اند و مسئولیت هرگونه شکست احتمالی مذاکرات متوجه آمریکا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها