رئیس شورای قشر بسیج کارگری شاهرود گفت: باید در محیط کار، فرهنگ تلاش و کوشش و رعایت حقوق دیگران را ترویج کنیم و بر رعایت حقوق کارگر و کارفرما در واحدها تاکید شود و این معروف مورد توجه باشد.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۵۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین امیرحسینی رئیس شورای قشر بسیج کارگری در جلسه شورای قشر بسیج کارگری حوزه الغدیر كه با حضور اعضا جلسه شورای بسیج قشر کارگری حوزه الغدیر سپاه شاهرود در اتاق جلسات این حوزه برگزار شد، با موضوع تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه های بسیج کارگری شهرستان برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان به تشریح اهمیت امربه معروف و نهی از منکر و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه های بسیج کارگری پرداخته و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع با اهمیت اسلام و مورد تاکید قرآن و سنت پیامبر و ائمه اطهار است.

وی افزود: دین مقدس اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید و آن را سبب اعتلای حکومت اسلامی و ترویج فرهنگ و ارزش های الهی و اسلامی بیان می کند.

امیرحسینی با بیان اینکه امر به معروف سبب بقا جامعه در برابر انحرافات و توطئه های بیگانگان می شود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی توجه به فرهنگ جامعه است و این امر سبب حفظ اسلام و ارزش های آن در جامعه در برابر تهدیدات دشمنان است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود با تشریح شیوه اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه های بسیج کارگری گفت: این شورا با همکاری بسیجیان و موثرین در واحدها و شرکت ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی تشکیل می شود و در راستای ترویج معروفات در واحد و جلوگیری از منکرات در محیط کار و اجتماعی کارکرد دارد.

وی توجه به کار و تلاش و رعایت حقوق کارگر و کارفرما را یکی از معروفات دانست و بیان کرد: ما باید در محیط کار، فرهنگ تلاش و کوشش و رعایت حقوق دیگران را ترویج کنیم و بر رعایت حقوق کارگر و کارفرما در واحدها تاکید شود و این معروف مورد توجه باید باشد.

امیرحسینی با اشاره به بی توجهی به کار و تلاش آن را منکری عنوان کرد که سبب بروز مشکل در محیط کار می شود و عنوان کرد: باید این موضوع را در شوراهای امر به معروف پیگیری و در صدد حل این معضلات در محیط کار برآییم و تلاش کنیم این منکرات را به سمت معروفات سوق دهیم.

در این جلسه مسئول قسمت امر به معروف و نهی از منکر سپاه شاهرود نیز به بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و معروفات و منکرات در حوزه بسیج کارگری پرداخت.

فرمانده حوزه بسیج کارگری الغدیر شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های پایگاه های بسیج و تاکید بر پیگیری این برنامه ها اظهار کرد: تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه های بسیج کارگری برنامه مهمی است که باید با همکاری دوستان محقق شود.

حسن لطفی با اشاره به برنامه های مختلف بسیج در سال 94 گفت: برگزاری دوره های آموزشی، نشست های معرفتی بصیرتی و علمی و برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی و برنامه های ابتکاری و ابلاغی سازمان بسیج کارگری در پایگاه ها باید با جدیت و تلاش همه عزیزان دنبال و محقق شود.

در این جلسه اعضا در خصوص نحوه اجرایی شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر و مصادیق این امر در واحدها و شرکت ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها