خبرهای داغ:
نیویورک تایمز:

آمریکا به مذاکره بر اساس توافق مقدماتی لوزان تاکید دارد

یک نشریه آمریکایی نوشت مقامات آمریکایی به طرف ایرانی تاکید کرده‌اند که توافق مقدماتی لوزان باید مبنای توافق نهایی قرار داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۷۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشریه نیویورک تایمز در گزارش خود به این مسئله اشاره کرده است که مقامات آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) به زبان انگلیسی و فارسی به ایران هشدار داده‌اند که توافق مقدماتی به دست آمده در دو ماه پیش در لوزان سوئیس باید مبنای توافق نهایی قرار داشته باشد.

این هشدار بیانگر نگرانی‌های مذاکره کننده‌های اروپایی و آمریکایی نسبت به تلاش مقامات ایرانی برای نادیده گرفتن برخی از بخش‌های مهم توافق لوزان است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز گذشته اعلام کرد: برای دستیابی به توافق جامعی که نتیجه نهایی مورد نظر را به همراه داشته باشد مسیری در پیش رو داریم. این مسیر  باید بر اساس پارامترهای لوزان قرار داشته باشد.

آمریکا و تیم مذاکره کننده‌اش دیگر بر روی دستیابی به توافق در ضرب‌الاجل تعیین شده حساس نیستند. با اینحال مقامات این کشور امیدوارند که این توافق نهایی شده تا آنها بتوانند تا 9 جولای آن را به کنگره ارائه داده و دوره بازبینی 30 روزه این توافق در کنگره آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار