خبرهای داغ:

تدابیر شدید امنیتی در سینا در سالروز سی ام ژوئن

نیروهای امنیتی مصری به شکل گسترده ای در استان سینای شمالی از بیم حوادث احتمالی و هرج و مرج مستقر به مناسبت سی ام ژوئن(برکناری محمد مرسی) مستقر شده اند.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۷۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه مصری الاهرام، استان سینای شمالی به مناسبت سالروز سی ام ژوئن شاهد تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت خیابان ها، میادین و تاسیسات حیاتی و اموال بیت المال و خصوصی است.

منابع آگاه در استان سینای شمالی اعلام کردند: نیروهای امنیتی مصر به شکل گسترده ای در همه مناطق استان از بیم اقدامات خشونت بار، هرج و مرج و یا اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده احتمالی و حفظ جان ساکنان همزمان با سالروز حوادث سی ام ژوئن، مستقر شده اند.

این منابع اعلام کردند: زره پوش های پلیس و ارتش در همه خیابان های این استان مستقر شده اند و همه رفت و آمدها را به شدت کنترل می کنند و نیروهای امنیتی به سوی هر جنبنده ای که به مراکز حیاتی و امنیتی نزدیک شوند تیراندازی می کنند.

مصر در آستانه دومین سالروز حوادث 30 ژوئن قرار دارد که به برکناری محمد مرسی انجامید، دولت این کشور به معترضان نسبت به برگزاری هرگونه تجمع و تظاهراتی هشدار داده است.

30 ژوئن سال 2013 شاهد برگزاری تظاهرات هایی در قاهره و استان های مصر بود که به دنبال آن عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در آن دوره طی حکمی محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین را از منصبش عزل کرد.

این در حالی است که جماعت اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات گسترده در این روز فراخوان داده است.

از سوی دیگر اطراف مسجد مشیر طنطاوی در منطقه التجمع الخامس در قاهره جدید شاهد تدابیر امنیتی است.نیروهای پلیس و ارتش مصر به همراه تجهیزات کامل در این منطقه مستقر شده اند و هشت آمبولانس در برابر درب اصلی مسجد به منطور آمادگی برای تشییع هشام برکات دادستان کل مصر که دیروز بر اثر انفجار کشته شد مستقر شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار