خبرهای داغ:
رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق عنوان کرد
رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق با اشاره به ۳ میلیون آواره داخلی در عراق از خرید محصولات ایران در زمینه تولیدات نساجی برای عراق، افغانستان و مناطق بحرانی خاورمیانه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۹۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در دیدار رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق با معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر پیرامون نحوه استفاده از ظرفیت‌های هلال‌احمر ایران در عراق و همکاری در زمینه حقوق بشردوستانه در این کشور بحث و تبادل نظر شد.

در این راستا پاتریک یوسف رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق با اشاره به اینکه برنامه جست‌وجوی مفقودان که بین دولت ایران و عراق در جریان است، یکی از برنامه‌های کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ است، گفت: هم‌اکنون وزارت حقوق بشرعراق روی پرونده جست‌وجوی مفقودان کار می‌کند و در این زمینه ما نیز جلساتی داشتیم تا نحوه کمک به دولت عراق در این زمینه را بررسی کنیم و یکی از موارد مورد بحث در این زمینه اعزام مشاورانی از ایران به عراق بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های جدیدی از ژانویه سال گذشته تاکنون در عراق تجربه شده است، اظهار کرد: این بحران‌ها بیش از 3 میلیون آواره داخلی در عراق به جای گذاشته است و اکنون کشورهای ائتلاف از جمله ایران در حال کمک به عراق کمک هستند و در این زمینه نباید از توجه به شرایط بشردوستانه در عراق غافل شد.

رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق با اشاره به اینکه هم اکنون این کمیته بیش از 900 کارمند و 11 دفتر در سراسر عراق دارد، افزود: از این طریق کاملاً از رسیدن به‌موقع کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند مطلع می‌شویم، ضمن اینکه هم اکنون بیشتر کمک‌ها در صلاح‌الدین، الانبار، تکریت و … متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه مکاتبه‌ای از سال گذشته از سوی جمعیت هلال‌احمر ایران با هلال‌احمر عراق برای همکاری در زمینه حقوق بشردوستانه در این کشور انجام شده است، گفت: تاکنون توانستیم چند دوره آموزشی در عراق برای وزارتخانه‌های مختلف برگزار کنیم که نتایج آن بسیار موفق بوده است.

پاتریک یوسف تاکید کرد: برنامه کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق علاوه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه، طراحی و تدوین برنامه‌های پاسخ بلند مدت برای این کشور است و در این زمینه علاقمند هستیم تا تجارب و اطلاعات خود را در اختیار هلال‌احمر ایران قرار داده و همکاری لازم را با ایران در صورت نیاز به اجرای برنامه‌های بشردوستانه در عراق داشته باشد.

وی افزود: به علاوه با توجه به هماهنگی با شرکت نساجی هلال‌ ایران، امکان خرید محصولات جدید این شرکت به‌خصوص پتوهای تولیدی برای عملیات‌های کمیته در عراق و افغانستان و سایر بحران‌های منطقه وجود دارد.

همچنین محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار با اظهار تمایل برای گسترش همکاری‌ها با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در عراق، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر ایران به شکل مستقیم در برنامه‌های هلال‌احمر عراق دخیل نیست ولی در عین حال کمک‌هایی را برای هلال‌احمر عراق ارسال می‌کند و در این زمینه همچنان آماده همکاری با کمیته برای کمک به مردم مظلوم عراق هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها